برف‌روبی 14 هزار باند کیلومتر جاده در چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 1041-11029 گروه: اخبار
1401/10/29 11:01
برف‌روبی 14 هزار باند کیلومتر جاده در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی در محورهای ارتباطی این استان، گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۴ هزار کیلومتر باند در محورهای ارتباطی استان برف‌روبی شد.

 

به گزارش دیده بان، روح‌الله غلامی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای ارتباطی استان جریان دارد اما به سبب یخ‌بندان شدید تردد در بسیاری از محورها با کُندی و همراه با لغزندگی انجام می‌گیرد از همین رو همچنان توصیه می‌شود چنانچه نیازی به سفر ضروری نیست، مسافرت سفر خود به این استان را به روزهای آینده موکول کنند.

وی ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته راهداران بدون وقفه در حال برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک در محورهای ارتباطی استان هستند به‌طوری‌که تاکنون ۲ هزار تن نمک و شن در محورهای ارتباطی استان پاشیده شده است اما در برخی مناطق به سبب دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتی‌گراد شن و نمک برای آب کردن یخ‌ها جواب نمی‌دهد و همین موضوع ممکن است در ترددها ایجاد اختلال کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای ارتباطی استان بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست.

غلامی برف‌روبی جاده‌های روستایی استان را نیز از وظایف این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: پس از برف‌روبی جاده‌های اصلی و فرعی، بلافاصله برف‌روبی محورهای روستایی استان در دستور کار قرار می‌گیرد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو