استاندار چهارمحال و بختیاری: نباید هیچ اعتباری از استان برگشت بخورد

کد خبر: 1048-11101 گروه: اخبار
1401/11/01 20:11
استاندار چهارمحال و بختیاری: نباید هیچ اعتباری از استان برگشت بخورد

استاندار چهارمحال و بختیاری، جذب به موقع اعتبارات در استان را موضوع مهمی دانست و گفت: مدیران نباید اجازه دهند ریالی از اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان برگشت بخورد و تمامی این اعتبارات را به موقع و در محل مشخص خود هزینه کنند.

 

به گزارش دیده بان، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: اگر چه حرکت استان در دولت سیزدهم رو به پیشرفت و توسعه است و موفقیت‌هایی خوبی نیز در این حوزه کسب شده اما همچنان ارتقای بهره‌وری یکی از نیازهای ضروری استان به شمار می‌رود و شورای توسعه باید برنامه‌های استان را در این مسیر ریل‌گذاری کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موفقیت‌های استان در یکسال اخیر کاهش نرخ بیکاری در استان بوده است که امید می‌رود این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد و با فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد می‌توان گام بزرگی در این راستا برداشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از جذب یک سرمایه‌گذاری خارجی در استان در سالجاری خبر داد و گفت: در سالهای اخیر استان توفیق چندانی در این بخش نداشته اما در سالجاری موفق به جذب یک سرمایه‌گذاری خارجی شده و از سوی دیگر باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی نیز بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

حیدری با اشاره به ابلاغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ به استان تصریح کرد: یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل برای استان مصوب شده است که ۸۰۰ میلیارد تومان آن که برای توسعه راه‌های استان اختصاص دارد به تازگی ابلاغ شده است و ۵۰۰ میلیارد تومان آن نیز در حوزه طرح‌های آبرسانی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بر ضرورت پیگیری اعتبارات مصوب استان به ویژه اعتبارات سفر تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تخصیص اعتبارات مصوب را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باید با تلاش مدیران دستگاهه‌ای اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ۵۰ درصد اعتبارات سفر تا پایان سال تخصیص یابد.

حیدری، ارتقای بهره‌وری را از مهمترین برنامه‌های این استان عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهره‌وری در برخی از شاخص‌های استان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ۱۰ روز آینده مناقصه طرح‌های استان برگزار شود و مدیران استانی موظفند تا در خصوص نحوه جذب اعتبارات استان به صورت هفتگی گزارش دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به تازگی برای ۱۱ شهر استان مصوبه احداث فاضلاب گرفته شده و اعتبارات ماده ۱۷ مدیریت بحران به استان ابلاغ شده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو