آیین کلنگ زنی !!

کد خبر: 1062-11108 گروه: یادداشت
1401/11/08 19:48
آیین کلنگ زنی !!

طی چند روز آینده با فرا رسیدن دهه مبارک فجر اصابت کلنگ ها به زمین و بریدن روبان ها توسط  قیچی ها شروع خواهد شد .

آنانی که خاطرشان هست در سالیان دور قرار بر این بود که به  نیت تبَرک در برخی ایام از جمله دهه مبارک فجر اقدامات دولت‌ها اطلاع رسانی و در راستای خدمت به مردم بهره برداری شوند که اتفاقا امری پسندیده بود .

متاسفانه پس از سالها این اقدام رنگ باخت و به ظاهرسازی و آمار سازی تبدیل شد آنچنانکه گاهی شنیدیم پروژه هایی بوده اند که برای بار چندم افتتاح یا کلنگ زنی شده اند  !

متاسفانه از آنجائیکه برخی مدیران امارساز  در همه دولت‌ها کم و بیش وجود داشته و دارند گاهی شاهد بودیم عملکرد مدیر قبلی و یا دولت قبلی را به اسم خود نوشته و با آب و تاب اطلاع رسانی می‌کردند در صورتی که خبرنگاران حرفه ای و مردم تیز بین متوجه می‌شدند پروژه مربوطه چه تاریخی و توسط چه کسی و در چه اندازه بنری اطلاع رسانی و کلنگ زنی شده است .

و باز هم متاسفانه شاهد بوده ایم برخی مدیرانی که اقدامات جالب توجه نداشتند اما  با افتتاح چند نیمکت و  یا یک گاو داری ۲ راسی چنان کلنگ میزدند و افتتاح می‌کردند و در بوق و کرنا میدمیدند که بیایید ببینید چه میزان اشتغال و چه مقدار وام و... ایجاد شده و چه تحولی ایجاد خواهیم کرد !!

و ایضا متاسفانه سال گذشته خطاب به برخی مدیران نوشتم خواهشا در سخنرانی های خود نیایید وضع فعلی را با چهل سال گذشته استان مقایسه کنید و بر سر مردم منت بگذارید ، بلکه اگر راست می‌گویید و شهامت دارید وضع فعلی را با چهل سال پیش کره جنوبی و سنگاپور و مالزی و دبی مقایسه کنید تا مردم بهتر متوجه خدمات و زحمات ارزنده  شما شوند !!

جان کلام اینکه بعنوان یک فرد رسانه ای که اخبار استان را دنبال می‌کند معتقدم مدیران موفق مدیرانی هستند که اتفاقا کمترین آمار را از افتتاحیه و کلنگ زنی ها دارند چرا که با واقعیات نزدیکتر است !!

البته بر این باور نیز هستم که ارائه گزارش مدیران به افکار عمومی از خدمات و اقدامات صورت گرفته بخش مهمی از جهاد تبیین است ولی لازم است هشدار دهم مردم بسیار دقیق و نکته سنج هستند و اگر آثار و نتایج این افتتاحیه ها را در زیست روزانه خود نبینند در ذهن خود چنین نتیجه گیری خواهند کرد که هنوز مدیرانی دروغگو به اسم انقلابی مدیر شده و بر صندلی چسبیده اند و مهمتر اینکه  مردم حرف‌ها و وعده های مدیران آینده  را هم باور نخواهند کرد .

امیدوارم مدیران دولت انقلابی در این برهه تاریخی از چنان هوشمندی برخوردار شده باشند که هر اقدام جزئی را در دهه فجر امسال افتتاح و بهره برادری نکنند که نزد افکار عمومی و رسانه ها مضحکه شوند !!

تذکر ؛

اگر مشاهده کردید پروژه ای برای بار چندم در استان افتتاح شد لطفا اطلاعات دقیق آن را برای ما ارسال کنید تا ...!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو