مدیر بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کد خبر: 158-970122 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1397/01/22 20:26
احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 45 درصدی عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار عباس عباسی روز چهارشنبه در نخستین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از المان هایی مانند دروازه قرآن، محور عروج و مسیر اصلی دسترسی به گنجینه، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیوارهای نمایشی، میدان موانع، خط ‌الراس و سنگر دیده بانی، ورودی و سیاه چادرها، المان نصب تصاویر شهدا و یادمان های دفاع مقدس و در نهایت طراحی عملیات والفجر 10 بهره گیری شده است.
وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در زمینی به وسعت 50 هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار و 286 متر مربع ساخته می شود.
عباسی به هزینه 71 میلیارد ریالی برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکنون اشاره و تصریح کرد: سال گذشته نیز 24 میلیارد ریال از محل اعتبارات اسناد خزانه به این طرح اختصاص یافت و در امسال برای تکمیل آن 16 میلیارد ریال اعتبار دیگر پیش بینی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اختتامیه جشنواره 'فصلی به رنگ عشق' در چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در سه حوزه خاطره، شعر و داستان برگزار می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعصبات ملی و مذهبی در جوانان به منظور دفاع از مرزها، ارزش ها و داشته های این کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت شود.
اقبال عباسی اظهار کرد: توجه به سه مقوله مهم حفظ آثار، نشر ارزش ها و دفاع مقدس باید مورد توجه همگان باشد.
وی افزود: تقویت تعصب ملی جوانان کشور برای دفاع از تمامیت ارضی و ارزش های کشور جزو برنامه های اولویت دار مسئولان است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو