ایجاد ۳ خوشه صنعتی در چهارمحال و بختیاری وارد فاز مطالعاتی شد

کد خبر: 295-990707 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1399/07/07 23:42

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: امکان‌سنجی برای ایجاد خوشه‌های خاتم، ماهیان سردآبی و نساجی در این استان وارد مرحله مطالعه شد و ایجاد این سه شهرک وارد فاز مطالعاتی شده است.

حمیدرضا فلاح روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان در هر سه حوزه خاتم در روستای شیخ شبان، تولید ماهی سردآبی در شهرستان اردل و نساجی در شهرک‌های صنعتی استان بر مبنای مطالعات سه ساله، امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی این سه رشته در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این نیز مطالعات ۲ خوشه گز و فرش در استان تکمیل و وارد مرحله اجرایی شد که تجربه موفقی از ایجاد خوشه صنعتی در استان به همراه داشته است.

فلاح با اشاره به نقش محورهای خوشه‌های صنعتی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه‌یافته، تصریح کرد: امروزه با تاکید بر کسب‌وکارهای کوچک و خُرد، ارتقای سطح همکاری واحدهای کوچک، افزایش رقابت بین این واحدها سبب شده تا خوشه‌های صنعتی بازدهی بیشتری داشته باشد و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در ادامه توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در روستاها را اقدام موثری در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: در همین راستا بنا است چهار ناحیه صنعتی در روستاهای با ظرفیت استان ایجاد شود که در حال حاضر در مرحله شناخت و مطالعه قرار دارد.

فلاح خاطرنشان کرد:هم‌اینک چهار ناحیه صنعتی در روستاهای شوراب شهرستان سامان، دشت زرین شهرستان کوهرنگ، وردنجان شهرستان بن و گندمان شهرستان بروجن فعال است.

به گزارش ایرنا، خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از کسب‌وکارهایی اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های یکسان برخوردارند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو