#ترامپ یا #بایدن ؟

کد خبر: 312-990721 گروه: یادداشت
1399/07/21 22:47

تا حالا سابقه نداشت مردم عادی کوچه و بازار چشم انتظار انتخابات یک کشور دیگر و آنهم آمریکا باشند .

با مردم که همکلام شوید بیشترشان فکر میکنند جو بایدن رییس جمهور شود قیمت تخم مرغ ،  خودرو ، اجناس ، طلا ، اجاره خانه و... یک شبه کاهش و بحالت قبل باز خواهند گشت !!
بنظر نگارنده حتی بایدن هم رییس جمهور شود هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و باید آمادگی شرایطی بمراتب بیشتر از آنی که به سر میبریم  را هم داشته باشیم ، چرا ؟
اولا : بایدن هم برای برگشت به برجام شرایطی خواهد گذاشت ، اینطور نیست که بدون قید و شرط به برجام برگردد
دوم :  اختلافات حقوق بشری و انتقاداتی که بر ایران وارد میکنند قابل رفع نیستند .
سوم : تجربه نشان داده هر رییس جمهوری در آمریکا وارد کاخ سفید شده ما همه جوره  با او مشکل داشتیم حتی رییس جمهوری که بر طبل جنگ و تحریم نکوبیده باشد .
چهارم : برای عادی سازی روابط نیاز به تغییر است و آن کشوری که باید #تغییرات_ساختاری ایجاد کند ایران است نه امریکا ، پس وقتی ما اهل تغییر نیستیم عملا هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .
پنجم ؛ اخیرا #روحانی برای بازگشت امریکا به برجام #شرط گذاشته ، اونم چه شرطی .
جناب روحانی فرموده اند آمریکا باید خسارت خروج از برجام را به ایران پرداخت کند  !! ایرانی که نتوانست از جنگ تحمیلی  عراق یک دلار خسارت بگیرد حالا میخواهد از امریکا خسارتش را بگیرد !!
آخر کلام اینکه ؛
برای بهبود روابط بین دو کشور ، کاهش فشار اقتصادی بر مردم و خروج از تحریم ها نیاز به تغییر است و آن که باید نگرشی واقع بینانه به جهان پیرامون خود داشته  و تغییرات ساختاری انجام دهد ایران است نه امریکا .
پس #نتیجه میگیریم چه #ترامپ رییس جمهور شود چه #بایدن فرقی برای ما نمیکند پس بیخیال انتخابات آمریکا شوید و بجای بحث های سطحی بین یکدیگر  فقط دعا کنید .!!
البته امیدوارم محاسباتم اشتباه باشند .!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو