مدرس و روز مجلس . . !

کد خبر: 366-990912 گروه: یادداشت
1399/09/12 22:02

دهم آذر روز مجلس و دوازدهم آذر هم روز قانون اساسی نامگذاری شده است . وقتی از #مدرس نام برده شود یادمان به مخالفت های آن بزرگ مرد در مقابل تصویب قوانین مستبدانه و سخنان آتشینش در آن دوران که برایمان نقل کرده اند میفتد .

مانند مدرس زندگی کردن و ساده زیست بودن و در مقابل لابی ها و فشارها ایستادن در روزگار ما واقعا سخت شده است ، وقتی رفتار برخی نمایندگان را میبینی ، وقتی کم سوادی آنان مضحکه عام میشود ، وقتی شعار و حرکات نمایشی و احساسی برخی نمایندگان را مشاهده میکنی که با منطق و نظریه های کارشناسی مطابق نیست ، وقتی چکیده و عصاره ملت بفکر منافع خود و حزب و جناحش هست تا بفکر ملت  و.. احساس میکنیم فقط نام و تابلویی از مدرس این روزها باقی مانده است و بس !!
همانطور که بقیه روزها مانند روز معلم ، روز خبرنگار ، روز درختکاری و.. در تقویم نامی دارند روز مجلس و روز قانون اساسی هم یک روزی دارند بدون اینکه گفته شود چه اقدامات و تحولی به همین مناسبت رخ خواهد داد یا مصوب خواهد شد که به سود کشور و مردم باشد .وقتی نتوانی حرفی بزنی که مردم میخواهند ، وقتی نتوانی طرحی مصوب کنی که اکثریت مردم خواهان آن هستند، وقتی نتوانی قانون اساسی کشورت را به چالش بکشی و برخی بندهای آن با توجه شرایط جامعه #تغییر دهی ، وقتی از کلمه #همه_پرسی لرزه بر اندامت می افتد ، وقتی بعنوان نماینده حرفی بزنی که بعد #دادگاهی ات کنند ، وقتی در راس امور نباشی ، وقتی گوش به فرمان باشی تا فرمان ده و .‌..کدام روز مجلس ؟!! از نامگذاری روز مجلس و روز قانون اساسی و روز مهندس و روز درخت و روز فلان فقط شلوغ کردن تقویم است و بس .!
سخن آخر اینکه ؛ به اعتقاد نگارنده  #ویندوزی که ۴۰ سال پیش در این کشور نصب شد نیاز به #تغییر فوری دارد ، بسیاری از برنامه ها امروزه  با این ویندوز جواب نمیدهد !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو