التماس دعا . .

کد خبر: 390-991004 گروه: یادداشت
1399/10/04 23:05
التماس دعا . .

برخی از ما هنگام خداحافظی از یک دوست و همکار و.. بارها این جمله کوتاه را  گفته یا شنیده ایم که #التماس_دعا .

بماند خیلی از ماها فقط به گفتن همین جمله اکتفا میکنیم و بس .
 امروز در گفتگو با یکی از دوستان قدیمی دیداری داشتم که حال و روز خوبی نداشت .
وقتی علت روزهای بد ایشان را ازش سوال کردم گفت هر چه نفرین به این و آن کردم انگار دامان خودم و خانواده ام  را گرفت !!
بهانه ای شد چند جمله در حد سواد و تجربه اندکم بنویسم ؛
شنیده اید میگویند ظرفی که درونش اسید باشد ابتدا همان ظرف خراب میشود و بر اثر اسید از بین میرود تا ظرف دیگر ؟  یا شنیده اید کسی که انرژی مثبت میدهد ابتدا آن انرژی جذب خودش میشود تا طرف مقابل ؟ یا حتی شنیده اید دعا در حق دعا کننده زودتر از دعا شونده اجابت میشود ؟
در مطلبی خواندم وقتی برای کسی آرزوی سلامتی ، شادی و موفقیت میشود موج و سیگنالهای مثبت در مرحله اول جذب کسی میشود که آرزوی سلامتی و نشاط برای دیگران دارد .
دیده اید کسانی که مثبت اندیش و سالم و بانشاط هستند چقدر روحیه آرام و متینی دارند و آدم در کنارشان خسته و دلزده نمیشود و میخواهد با آنان بیشتر همکلام شود ؟
اگر آنطرف قضیه را هم  ببینیم حسد ، کینه ،  دشمنی و نظرتنگی در افرادی نمایان است که اینگونه افراد صلح ،  آرامش ، مال و ثروت برای دیگران  نمیخواهند و همیشه در حال نق زدن و آه و ناله از زمین و زمان هستند ؟
روانشناسان میگویند ضمیر ناخودآگاه فرد نمیتواند تشخیص دهد این دعا و نفرین ها مربوط به خود شخص است یا فرد دیگری لذا اول بر فرد دعاگو یا نفرین کنند اثر خواهند کرد تا فرد مورد نظر .
نمیدانم دچار مشکلات شدید خانوادگی و بیماری صعب العلاج شدن یکی از اعضا خانواده و.. این دوست و همشهری قدیمی ام ناشی از روحیه منفی و ناله و نفرین کردنش به دیگران است که حقش را خورده اند و در حق او ستم کرده اند ولی مطلبم را با این جمله به پایان میبرم که ؛ اگر سلامتی ، شادابی و موفقیت و گشایش رزق و روزی در کار و زندگی مان را میخواهیم برای دیگران دعا کنیم ، آرزو کنیم دوستانمان سالم و با نشاط باشند ، از خداوند بخواهیم رزق و روزی سرشاری داشته باشند ، آرزو کنیم کار و زندگی آنانی که حتی دوستشان نداریم سکه شود و موفق باشند .
باور کنیم تمام دعاها و آرزوها اول به خود ما برمیگردد تا دیگران. من بارها  امتحان کردم شما چی ؟؟


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو