#پهنای باند . . !!

کد خبر: 428-991110 گروه: یادداشت
1399/11/10 12:03
#پهنای باند . . !!

هر چه بر عمر فضای مجازی در کشور ما افزوده میشود  سطح سواد ، تحلیل  و فهم و درک مردم عمیق تر خواهد شد  .

این روزها  بسیاری از #عوام براحتی قادرند خبر ، گزارش و تحلیل دیگران در موضوعات مختلف  را در کسری از ثانیه از هر کجا که بخواهند  دریافت و از آن مطلع و آگاه شوند .
◽️از جنگ #زرگری وزیر ارتباطات و رییس جمهور و دستگاه قضا واقعا متوجه نشدم کدام حرف درست را میزند اما شواهد نشان میدهد  هدف یکی است و آن #محدود کردن فضای #مجازی در دسترس این مردم .
◽️وقتی فضای مجازی براحتی در دسترس همه قرار گیرد دیگر نمیشود هر حرفی را به ذهن این مردم فرو کرد ، وقتی قدرت تحلیل مردم بالا رود دیگر نمیشود چیزی بر این مردم تحمیل کرد ، وقتی سطح سواد و آگاهی مذهبی مردم بالا رود قدیس شدن  هر کس و هر چیز رنگ خواهد باخت .
?سالیان دور اگر یک آیت الله یا حتی آخوند روستا حرفی را میزد کسی جرات نمیکرد خلاف آن حرفی بزند یا مخالفت کند اما به لطف شبکه های مجازی و دسترسی آسان مردم به اینترنت حتی عوام دیگر حاضر نیستند حرف فلان آخوند و خرافات فلان شخص و..  را قبول کنند زیرا به قدری آگاه شده اند که میتوانند به استناد صحبت های فلان استاد و یا حتی یک  آخوند دیگر حرف های اولی را نقد کنند  و سره از ناسره را تشخیص دهند .
◽️با آگاه شدن مردم و افزایش دانش آنان از حق و حقوق خود ، حرف شنوی محض و بی چون و چرا از مسئولان و حاکمان از #قاموس بسیاری از مردم کنار رفته است .
? سخن آخر اینکه ؛ برخی حق دارند بفکر محدود کردن فضای مجازی و پهنای باند و دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی باشند ، البته تجربه ثابت کرده است تاکنون هیچ شخص و دولتی نتوانسته جلوی علم و تکنولوژی روز دنیا را بگیرد .
?? در جنگ با تاریکی ، تیغ کشیدن چاره کار  نیست ؛ چراغی باید افروخت ، اگر خواهان صلح ، آرامش ، عدالت ، اجرای قانون ، امنیت  و ..   در کشور هستید چراغی بیافروزید .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو