#شوکت و #عزت ایرانی ؟!!

کد خبر: 471-991228 گروه: یادداشت
1399/12/28 08:25
#شوکت و #عزت ایرانی   ؟!!

طبق اطلاعات مرکز آمار  سرانه مصرف گوشت در ایران به  ۶ تا ۸ کیلو  یعنی حدود  کشورهای آفریقایی رسیده است . سرانه مصرف گوشت در غنا ۹ کیلو در نیجریه ۸ و نیم کیلو در یمن ۱۴ کیلو و..

? کشوری با این همه سرمایه و ثروت و  نیروی انسانی به چنان #شوکتی رسیده که مردمش با کارت ملی ساعتها در #صف مرغ بایستند !  کشوری با پیشینه فرهنگی هزار ساله از چنان عزت و احترام نزد دیگر ملل  برخوردار شده است که از افتخار  در پوست خود نمیگنجند !!  .

? کشوری با امکانات و سرمایه های طبیعی خدادادی که باید گل سر #سبد خاورمیانه باشد به چنان وضع #اسفباری گرفتار شده است که سرانه گوشت مصرف مردمش از کشورهای آفریقایی کمتر  است !!

? کشوری که باید پس از چهل سال  خود را با #کره جنوبی و #سوئیس و #مالزی و.. مقایسه کند به ورطه ای کشانده شده که کارشناس رسانه ملی اش مردم را به قناعت و صبر و.. توصیه میکند و میگوید باید عزت نفس مان را بالا ببریم  !!
? مردمی که روزی سرلوحه زندگی شان #گفتار نیک و #پندار  نیک و #رفتار نیک بود ،  مردمی که در  مذهبش توصیه های بسیاری  به نیکی ، اخلاق حسنه  و.. کرده است  به روزگاری گرفتار شده است  که نزاع ، درگیری ، خودکشی ، تجاوز و ... آمارش  را نمیتوان دیگر اعلام کرد  که مبادا عفت عمومی جریحه دار شود !!

? کشوری که مردمش بی رمق ، نفس شان از گرانی و تورم و بیکاری و فساد اقتصادی  به شمارش افتاده و خستگی از سر و روی آنان میبارد و یک سوم مردمانش دچار افسردگی شده اند  صحبت از امید و آینده  روشن آن میکنند که هر آدم عاقلی متعجب میماند برخی نفسشان از کجا بلند میشود و خودشان را چه فرض میکنند و مردم را چه ؟!! .

? وقتی پای درد دل کارمند و کارگر و بازاری مینشینی اگر صحبت از #قدرت و #عزت و #هیمنه ای که برخی شعارش را میدهند شود اگر چند فحش آبدار نثار آبا و اجدادت نکنند قطعا با پوزخندی تلخ از کنارت عبور خواهند کرد !!
✍️ در کشوری که  بازنشسته اش  میگوید برای تامین جهیزیه دخترم دنبال فروش کلیه ام هستم ،  خانواده ای میگوید چندین ماه است رنگ و بوی  گوشت را سر سفره ندیده اند ،  فرد مسن سالی میگوید بتوانم شکم زن و بچه ام را سیر کنم  بیمه و آینده نگری یعنی چه یا  خانواده ای از چند برابر شدن قیمت دارو ناله میکند و  سرپرست خانواری در اجاره و خورد و خوراک خود مانده است ،  صحبت از #قدرت و #هیمنه و عظمت و آبرو یعنی .. .!!

✍️ سخن آخر اینکه ؛ شاید به سیاه نمایی یا پمپاژ نا امیدی در جامعه  متهم شوم  ،  هر چه هست نگاه یک روزنامه نگار ساکن چهارمحال و بختیاری است که با بسیاری از مردم کوچه و بازار در ارتباط است و قصه تلخ زندگی مردم را میبیند و لمس میکند و می‌نویسد تا تصمیم سازان و تئوریسین های سیاسی و اقتصادی  و فلان دوله ها بدانند شاید  #لحظه #مرگ #ملتی که قرار بود روزی به اوج کرامت و آرامش و آسایش و انسانیت برسانیدشان  فرا رسیده باشد .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو