بازنشستگی

کد خبر: 665-00921 گروه: یادداشت
1400/09/21 18:01
بازنشستگی

❗️دوستی دارم حدود ۶۵ ساله اصالتا از  روستاهای شهرستان کیار ، ده سال اوایل انقلاب در پالایشگاهی در #اصفهان کار کرده بعد با خانواده به #آمریکا مهاجرت کردند و همانجا بازنشسته شده است .

❗️سالی دو سه بار برای #سرکشی از زمین‌های #کشاورزی ارثیه پدری ، به ایران سفر می‌کند . #گاهی با رد و بدل کردن کلیپ یا متنی حالی از هم میپرسیم .  کلیپی برایم ارسال کرد ، بهش پیام دادم خوبید کجایی چه میکنی با #روزگار ؟

❗️نوشت من اومدم #استرالیا ،  پسرم مدتی استرالیا کار میکنه منم اومدم پیشش . روزها گاهی #شکار میروم  و گاهی هم #شنا کنار دریا .

❗️ نوشتم روزها همش شکار و شنا می‌روی یا کار هم میکنی ؟ نوشت من که #بازنشته_ام کار ندارم . یه ماهی اومدم سیدنی بعدش برمیگردم آمریکا .

❗️نوشتم خداراشکر ، طوری میگی #سیدنی و آمریکا که  انگار از #دزک ما میخواهی بری #امامزاده_حمزه_علی ، مثلا .

❗️نوشت با خدمات #رفاهی و #حقوقی که به بازنشسته ها در آمریکا می‌دهند افرادی که بازنشسته می‌شوند #راحت زندگی می‌کنند .

⁉️ بهانه ای شد بنویسم ؛ حالا اینجا پس از #سی سال کار ، بازنشسته که شوی ، تازه اول #بدبختی‌هایت شروع می‌شود !!

 ‼️ بازنشسته شوی #حقوقت کم می‌شود ، پسر یا دخترت بزرگ شده باشند تازه اول #خرج کردن برای #دانشگاه ، #جهیزیه و #عروسی و #سیسمونی و..  آنهاست ، #مجبوری شغلی برای خودت دست و پا کنی  والا جایت دیگر در خانه نیست ، به زمین و زمان #بدهکاری که نمیتوانی از پس مخارج زندگی بر بیای . حقوق بازنشستگی ات بیشتر #کفاف پول آب و برق و گاز و تلفن را نمی‌دهد ، #مهمانی دادن و رفتن و مسافرت پیشکش .

‼️ جای بسی #افسوس که در این مملکت ، چه بسیار افرادی که #سخت کار کردند تا بعدا #زندگی کنند ، چه افرادی سخت #جمع کردند تا بعدا زندگی کنند ، چه پدران و مادرانی بچه ها را #بزرگ کردند تا روزی زندگی کنند ، چه آدمهایی که خود را از #مواهب الهی #محروم  کردند تا روزی بازنشسته شوند و  بعدا زندگی کنند و حالا که بازنشسته شده اند #تورم ، کاهش ارزش #پول_ملی ، #گرانی افسار گسیخته ، #اجاره منزل  و.. آنها را دچار مشکلات #روحی و #روانی می‌کند چه رسد به زندگی کردن  .

♨️  یک جای دنیا بازنشسته ها در آرامش و آسایش ، جای دیگر این دنیا بازنشسته هایش دنبال حقوق #معوقه و افزایش #مستمری بازنشستگی ، یکی دنبال شکار و شنا یکی دنبال #مسافرکشی و نگهبانی و .. !!

⁉️  راستی با #سونامی بازنشستگی دهه شصتی ها چه خواهید کرد ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو