نمره قبولی ادارات در تحقق شعار سال !!

کد خبر: 755-01220 گروه: یادداشت
1400/12/20 10:36
نمره قبولی ادارات در تحقق شعار سال !!

چند روزی به پایان سال نمانده است ، قطعا مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر جامعه و همچنین مشکلات اقتصادی و معیشت مردم ، شعار سال ۱۴۰۱ را مشخص خواهند کرد و همه مقید خواهند بود برنامه های خود را در راستای شعار سال تهیه و تنظیم کنند .ایشان سال جاری را " سال تولید ، پشتیبانی ها مانع زدایی ها نامگذاری فرموده بودند " .

شخصا چندین جلسه بازدید و نشست استاندار محترم ، در شهرستانها را شرکت کردم و گزارشات مدیران کل و شهرستانی از طرح ها و اقدامات آنان را از نزدیک دیدم و کم و بیش در سطح استانی هم اخبار بسیاری از ادارات را رصد میکنم ، از دید رسانه شواهد گویای این است که ما در استان نتوانستیم شعار سال معظم له را کامل جامه عمل بپوشیم .

سالی که شش ماه آن در دست دولت دوازدهم بود و شش ماه آن در دست دولت سیزدهم است را تا روزهای آینده پشت سر خواهیم گذاشت اما باید آسیب شناسی کرد چرا به اهداف تعیین شده نرسیدیم؟ مقام معظم رهبری سال گذشته از عدم تحقق شعار سال ۱۳۹۹ اظهار گلایه مندی کردند آیا امسال هم ایشان از عدم تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گلایه خواهند کرد ؟ براستی مشکل از کجاست؟

آیا مشکل در درج شعار سال در سربرگ نامه های اداری است ؟ یا مشکل در نصب فوری بنر شعار سال در ورودی ادارات و اتاق مدیران است ؟ آیا مشکل در کمبود بودجه و اعتبار تخصیص یافته به دستگاه‌ها است ؟ یا مشکل سو مدیریت و یا  ضعف مدیریت مدیران بی تخصص برخی دستگاه‌ها است ؟  براستی مشکل از کجاست که فعالین اقتصادی در یکی از  هفت خان رستم برای کسب مجوز فعالیت ها میمانند و عطای تولید و اشتغال را به لقای آن می‌بخشند؟!!

از نظر نگارنده بی انصافی است زحمات و تلاش‌های مسئولان و مدیرانی که واقعا زحمت کشیدند را زیرسوال ببریم اما آیا فعالین اقتصادی و کارآفرینان هم شعار سال حمایت و رفع موانع تولید را در عمل احساس کردند ؟

سخن دراین رابطه بسیار است اما بعنوان رسانه دلسوز منافع استان برادرانه از آقای استاندار می‌خواهم ؛ دستور دهند کارشناسان و نخبگان بررسی و آسیب شناسی کنند چند درصد شعار سال محقق شده است ؟ آیا برنامه هایی که مدیران برای شعار سال در ابتدای ۱۴۰۰ به دستگاههای مافوق ارسال کردند تحقق یافته و اگر نیافته دلیلش چیست ؟ باید بررسی شود  زنجیره کسب مجوز ، حمایت و رفع موانع تولید در طول سال آیا از هم  نگسسته بود ؟  و اگر حلقه ای مفقود بوده دلیلش کجاست که شعار سال محقق نشده و هنوز نتوانستیم تولید و اشتغال را به سطح مطلوب در استان برسانیم ؟

ما بعنوان رسانه و شما بعنوان مسئول در پیشگاه یکایک این مردم باید پاسخگو باشیم اگر مدیرانی در تحقق شعار سال و خدمت به این استان زحمت کشیده اند حداقل در رسانه از آنها تشکر و قدردانی کنیم و اگر سهل انگاری و کوتاهی صورت گرفته است باید به افکار عمومی پاسخ دهند علت عدم تحقق منویات رهبری چه بوده است .جان کلام اینکه ؛ امیدوارم در سال جدید مردم دچار کاغذبازی و اتلاف ساعتها وقت در ادارات و دستگاه‌ها برای کسب مجوز تولید و اشتغال نباشند .


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو