اگر آمریکا و اسرائیل نبودند چه کسانی را #مقصر می‌کردیم؟!!

کد خبر: 769-10119 گروه: یادداشت
1401/01/19 00:10
اگر آمریکا و اسرائیل نبودند چه کسانی را #مقصر می‌کردیم؟!!

در اینکه #جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده ای همچون #آمریکا و #اسرائیل دارد #شکی نیست ، در اینکه #منافع برخی کشورها با ما #تعارض شدید دارد شکی نیست ، در اینکه #چهل سال است #پنجه در پنجه ابرقدرتها انداخته ایم شکی نیست ، اما شک من روزنامه نگار از این است اگر این دشمنان نبودند ما #سوءمدیریت و #ضعف_هایمان را #گردن چه کسانی می‌انداختیم؟!!

? سالهاست هر #اتفاقی در این کشور می‌افتد باعث و #بانی اش را #استکبار جهانی میدانیم ، اما بعدش کسی #سوال نمی‌کند چرا و #علت فلان اتفاق چه بوده است ، کسی نمی‌پرسد اینهمه #اختلاف فرهنگی در جامعه ناشی از کجاست ؟ کسی نمی‌پرسد اینهمه #بودجه فرهنگی در این چهل سال کجا #هزینه شد ؟     کسی نمی‌پرسد  چرا آمریکا و اسرائیل از #آنطرف دنیا به هر #هدفی در کشور ما می‌رسند ولی ما در امور فرهنگی #بیخ گوشمان هنوز  درمانده ایم ؟

? #شهادت دو روحانی اهل سنت در #گنبد کاووس ، شهادت یک #روحانی در حرم امام رضا ، آتش زدن #تمثال بزرگان در برخی شهرها ، #تنفر برخی مردم از #روحانیت ، پشت کردن مردم به برخی #مقدسات ، #دین_گریز شدن جوانان و دهها مثال دیگر دلیلش واقعا می‌شود استکبار جهانی ؟!!

? در کجای دنیا #زیست_سیاسی مردمش مانند ما اینهمه دچار #آشفتگی است ؟ در کجای دنیا روزی #صدها سخنرانی انجام می‌شود ؟ در کجای دنیا اینهمه #تملق و چاپلوسی #مسئولین و زمامدارانش صورت میگیرد ؟

? برخی چنان سخن می‌گویند که ما تنها #قدرت سیاسی و اقتصادی جهان هستیم و تمام قدرت‌ها دست به #سینه در #صف ایستاده اند تا ما به آنها #دستورات لازم را بدهیم ،  برخی به #عوام چنان #القا می‌کنند که تمام دنیا دارد بر علیه ما #توطئه می‌کنند ، و دهها مثال دیگر که در این نوشتار نمیگنجد !!

? نگارنده #منکر دشمنی برخی کشورها با ما نیست ولی معتقدم #سخیف_ترین روشی که در برابر اتفاقات در کشور فورا انجام می‌شود  ربط دادن آن‌ها به دیگر کشورها و انداختن #توپ به زمین دیگران است ، باید #اتفاقات را #آسیب_شناسی اجتماعی کرد ، باید بجای راهپیمایی و #شعار و تملق ، مشکلات و اتفاقات را #ریشه یابی کرد .

?? خلاصه کلام اینکه اگر از #نفوذ و استکبار #جهانی و نقش #ماهواره های فارسی زبان بگذریم !!  براستی علت بسیاری از مشکلات جامعه ما چیست تا کی می‌خواهیم بجای آسیب شناسی اتفاقات و مشکلات کشور ، شعار و سخنرانی ، #مواضع و  راهکارهای #غلط به #افکار_عمومی این جامعه #تزریق کنیم ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو