صبور باشیم

کد خبر: 814-10307 گروه: یادداشت
1401/03/07 18:58

داری با #ماشین در یکی از خیابان های شهرکرد یا جاده های استان رانندگی میکنی یهو میبینی ماشینت #جوش آورده ، فورا کنار خواهید کشید #خودرو را #خاموش می‌کنید یا  فورا #آب روی #رادیاتورش خواهید ریخت تا کم کم #خنک شود ‌، چون اگر با خودرویی که جوش آورده ادامه مسیر دهید قطعا هزینه تعمیر #موتور و سیلندر و... را بر شما تحميل خواهد کرد و با این گرانی  معلوم نیست بتوانید آن را #تعمیر کنید یا خیر !!

 حالا اگر #خودت جوش بیاوری چکار میکنی ، وقتی #عصبانی می‌شوی چکار میکنی ؟؟

? آیا #عاقلانه نیست وقتی از مشکلات #روزگار و بی عدالتی و #تبعیض عصبانی می‌شوی کمی درنگ کنی ؟ عاقلانه نیست کمی #سکوت کنی و #تخته_گاز نروی و هر چه بر #زبانت آمد جاری نکنی ؟ عاقلانه نیست کمی #بیاندیشی که اگر حرفی بزنی و تندی کنی به ضرر خودت تمام خواهد شد ؟ آیا عاقلانه است کاری کنی که به خودت یا دیگران #لطمه بزنی که نشود آن را جبران کرد ؟

با #جملات بالا خواستم بگویم #دوستِ من ؛

? این روزها همه #گرفتاریم  ، همه #مشکلات اقتصادی و مالی داریم یکی کمتر یکی بیشتر ، قطعا خبرهای #منفی و داغ هموطنانمان ما را کم تحمل کرده است ولی دلیل نمی‌شود #صبور نباشیم و #ناشکیبایی کنیم . برای آرامش خود و خانواده و جامعه ، نیاز به آرامش و صبوری داریم ، بیایید صبور بودن را از امروز #تمرین کنیم ، برای بهتر شدن گاهی باید بدترین شرایط را #تحمل کرد ، نداشتن صبر و بردباری می‌تواند ما را دچار مشکلات بزرگتری در زندگی و #جامعه کند .

مخلص کلام اینکه به فرموده امام علی(ع) :
«اگر بردبار نیستی #خویشتن را بردبار #جلوه ده ، زیرا کمتر کسی است که خود را شبیه گروهی کند و به زودی یکی از #آنان نشود.»

#بیایید_تمرین_صبوری_کنیم


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو