حال و حال آنها !!

کد خبر: 833-10405 گروه: یادداشت
1401/04/05 20:29
حال و حال آنها !!

 ‏#عربستان روزانه ۱ میلیارد دلار نفت میفروشد ، عراق هم ماهیانه حدود ۱۲میلیارد دلار نفت صادر می‌کند ، #قطر در حال توسعه میادین گازی خودش هست و دارد تبدیل به #بزرگترین فروشنده گاز مایع در جهان میشود .

? خوشحالیم که #مقاومت کردیم و ۱.۶ میلیار دلار پول خودمان را پس گرفتیم ، جالبه تورم ما هم ۶ برابر کشور عراق است ، عراقی که هنوز تحت اشغال اجانب است !!

? این همه کشور ریز و درشت اطراف ما با شرایط جهانی خودشان را #وفق داده اند و به نفع کشور و مردمشان فعالیت می‌کنند ولی ما همچنان اندر #خم یک کوچه ایم .

? حالا دقت کنید که جمعیت عراق ۴۰ میلیون نفر ، جمعیت قطر ۳ میلیون نفر و جمعیت عربستان ۳۵ میلیون نفر است . این عدد صادرات نفت و گاز را اگر تقسیم بر جمعیت این کشورها کنید خواهید دید ، که تنها در اسفند ۱۴۰۰: #عراق به ازای هر نفر ماهیانه ۹ میلیون تومان نفت فروخته ، #قطر به ازای هر نفر ۱۳۰ میلیون تومان گاز فروخته ، و #عربستان هم به ازای هر نفر ۱۵ میلیون تومان نفت فروخته است. همین اعداد رو ضرب در ۱۲ ماه کنید تا حدود درآمدی صادرات نفت و گاز این ۳ کشور به ازای هر نفر شهروند این کشورها دست‌تان بیاید.

 ? این درآمدی است که کشور ، متاسفانه به سببِ تحریم‌ها و اتخاذ پاره‌ای #سیاست‌ها ، سالهاست از آن #محروم مانده‌ است !!

✍️ یادش بخیر در دوران راهنمایی معلمی داشتیم که می‌گفت استکبار ، نفت عرب ها را می‌برد و چند سال دیگه عربها نفتی نخواهند داشت و #محتاج دیگران خواهد شد !! نمیدونم #اطلاعاتش را کجا می‌گرفت پدر صلواتی ، اگر زنده است #نور به قبرش بباره !!

چی می‌گفتند چی شد ، عربها کجا ما کجا ؟!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو