سرپوش نهادن بر آسیب های اجتماعی تا کی ؟!!

کد خبر: 85-960530 گروه: یادداشت
1396/05/30 23:36
سرپوش نهادن  بر آسیب های اجتماعی تا کی ؟!!

آن چیزی که در جامعه ما رخ می دهد و حادثه های زیر پوستی که گاهی فیلم ،  عکسش یا خبرش را در شبکه های اجتماعی میبینیم گویای این است که مشکلات اجتماعی ، خلاف و . . . روز به روز در حال افزایش است .

اگر این اتفاقات واقعی جامعه فعلی مان را نبینیم و به دلایلی همچون  ریختن قبح آن و مصلحت اندیشی به راحتی از کنار آن بگذریم و بر آن سرپوش گذاریم ، قطعا از هم گسیختگی اجتماعی و جامعه ای با آسیب های اجتماعی زیاد را شاهد خواهیم بود. وقتی عدالت در جامعه کم شود ، پارتی و فامیل بازی ، رانت و اختلاس یا همان دزدی که روزی مزموم بود افزایش یابد شکاف های عمیق طبقاتی هم مضاف بر اینها  گردد  اعتماد عمومی ریزش خواهد کرد و آنی میشود که اکنون هستیم .

اگر ادعای مسلمانی و عدالت محوری نداشتیم جای گلایه هم نبود ، اما وقتی در جامعه ای مسلمان زندگی میکنیم و خود را پیرو دین اسلام و تعالیم پیامبران می دانیم و دم از عدالت علی می زنیم ، اگر نتوانیم آن را اجرا کنیم  و مردم خلاف شعارهای ما را ببینند و به اصطلاح دم خروس بیرون بزند و همه روزه شاهد رانت و انواع فساد اداری و مالی باشیم  حتما جامعه دچار ریزش اعتماد خواهد شد که نتیجه آن بروز و افزایش فاجعه بار ناهنجاری ها خواهد شد که اکنون شاهدیم و این افزایش خودکشی ها ، انواع جرم  و جنایت ها  و .. در شهرمان تمامی ناشی از فرو ریختن اعتماد در اجتماعی است که خود باعث و بانی آنیم  .

اگر بخواهیم با هر قانون و تبصره ای بر آمار این ناهنجاری های اجتماعی سرپوش بگذاریم و مانع انتشار رسمی آن شویم و به زور به مردم بفهمانیم که در شهر خبری نیست و همه جا امن و امان است و با رسانه های رسمی که در اختیار داریم اتفاقات و جرم های رخ داده در کشورهای غربی را به رخ مردم بکشیم با این فضای مجازی و دنیای ارتباطلات و مسافرت ها به دیگر کشورها و ... مردم در چند ثانیه آن را خواهند فهمید و از کم و کیف آن اتفاق مطلع خواهند شد و کسی نخواهد توانست مانع انتشار و گذاشتن سرپوش بر آن شود !! واقعیات را مانند کبکی که سرش زیر برف می کند را کتمان کنیم و مردم ما اخبار و اتفاقات را دیگر نه از رسانه های وطنی بلکه از آن ور آبی ها خواهند شنید و در کسری از ثانیه چاقو کشی ها ، سرقت ها ، داغ آتناها و ... را نمیتوانیم قطره چکانی به خورد ملت دهیم !

اکنون نمیشود با تحولات گسترده و گیج کننده دنیای ارتباطات مانند گذشته اندیشه  کرد و با افکار بسته با واقعیت های موجود مواجه شد و اقدام کرد . دنیایی که اکنون ما در آن زندگی میکنیم دنیای جدیدی است که افکاری جوان ، با نشاط ، همگام با تحولات روز دنیا و پیچیدگی های موجود آن را باید درک کرد و فهمید . نیاز است مسئولین و تصمیم گیران ما با روشنگری ، دیدگاهها و خواسته های مردم را بصورت شفاف بدور از قوانین 40 سال گذشته در عرصه های مختلف از جمله خبری و اطلاع رسانی را  شفاف منتشر کنند   تا اعتماد از دست رفته موجود بازگردد و چاره ای برای آنها  اندیشیده شود ، هر چند شاید  دیر شده باشد  !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو