فتنه‌های دشمن ملت بصیر ایران را از مدار حق خارج نمی‌کند

کد خبر: 999-11010 گروه: اخبار
1401/10/10 08:23
فتنه‌های دشمن ملت بصیر ایران را از مدار حق خارج نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دشمنان اسلام و انقلاب همواره درصدد هستند تا ملت ایران را از مدار حق خارج کنند اما این فتنه‌ها محقق نمی‌شود و مردم بصیر ایران صحنه‌هایی نظیر ۹ دی را خلق می‌کنند.

 

به گزارش دیده بان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: دشمنان اسلام، قرآن و انقلاب ما را قبول ندارند و در صدد این هستند که مردم کشور را از مدار حق خارج کنند و حق را وارونه جلوه دهند اما این فتنه دشمنان دوام نمی‌آورد چراکه فتنه ۸۸ به حماسه ۹ دی مردم ختم شد و اغتشاشاتی که اخیرا در کشور شکل داده‌اند با تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا خنثی شد و نظیر این جمع‌های با بصیرت و حماسی با حضور مردم همیشه در صحنه کشور خلق می‌شود و نباید تصور کرد که دشمن می‌تواند ما را از مدار حق خارج کند.

وی به نقش مخرب نیروهای نفوذی نیز اشاره کرد و گفت: برخی مسوولان در گذشته، تلاش داشتند با قرارهای سری و مخفیانه پای آمریکا را به کشور ما بازکنند و از این طریق منافع بیشتری برای خود بدست آوردند اما قرآن چنین رفتارهای مخفیانه را نهی کرده و خطاب به مومنان می‌گوید که مجاهدان در راه خدا نباید قرار مخفیانه با دشمن برگزار کنند.

نکونام تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای گمنام در استان و سایر استانهای کشور را جواب محکمی به فتنه‌های اخیر دشمن دانست و گفت: برخی تصاویر این حضور مردمی نظیر تشییع پیکر شهدا در وردنجان جهانی شد و حضور مردم ولایتمدار و بصیر استان در روستاها و شهرهای استان در آیین تشییع پیکر شهدا نشان داد که مردم پای آرمان‌های اسلام و انقلاب ثابت قدم هستند.

امام جمعه شهرکرد حضور حماسی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام را از مهمترین سرمایه‌های کشور دانست و افزود: دشمن می‌خواهد این سرمایه‌ها را از ما بگیرد اما با اقدامات موثر نظیر تحولاتی که به تازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و انتظار می‌رود این تحول از مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور آغاز شود، نقشه‌های دشمن خنثی می‌شود.

نکونام با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایشان اشاره کرد و گفت: ایمان قوی، معرفت دینی، شناخت درست و عمیق از اسلام، باور داشتن به هدف، صلابت و شجاعت، دشمن‌شناسی و تحقیر دشمن، اعتقاد به پیروزی، جهاد عالمانه و متخصصانه، اخلاص، ترسیم آینده‌ای روشن و توکل داشتن بر خدا از مهمترین ویژگی این مرد میدان و سردار دل‌ها است.

وی ولایت‌محوری را از دیگر ویژگی‌های بارز سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: این مجاهد در راه خدا همواره هم‌پای ولایت حرکت می‌کرد و نه از ولی‌فقیه عقب می‌ماند و از ایشان پیشی می‌گرفت .

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به ۱۳ دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروری سابق نیز اشاره کرد و گفت: این پیام حاوی مطالب مهمی بود و از سوی دیگر نقش و جایگاهی که امام راحل برای زنان جامعه اسلامی و اعزام خانم مرضیه دباغ برای ابلاغ این پیام قائل بود نیز در این رویداد مشهود است.

نکونام همچنین با تسلیت دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی نیز تصریح کرد: این عالم ربانی خود را در مسیر اسلام، دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری وقف کرد و راهنمای بصیر برای جامعه و به ویژه حوزویان به شمار می‌رود و نقش تربیتی و نسل‌پروری ایشان محصول عمل به قرآن و اسلام بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به آیات شریفه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در آیه ۳۸ سوره ابراهیم (ع) سخن از خدای تبارک و تعالی است اینکه پروردگار جهان بر همه چیز آگاه است و هیچ چیز بر خداوند پنهان نیست.

نکونام خاطرنشان کرد: برای اثبات وجود خداوند حدیثی از امام صادق(ع) مطرح است که در این حدیث به استدلال این امام بزرگوار با شخصی از مصر اشاره شده که امام ششم ما شیعیان با استدلال و سخن متقن وجود خداوند را که خالقی مقتدر، غنی و نظم‌دهنده است را ثابت می کند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو