گروه : اخبار
حوزه : -
کد خبر : 1053-11104
تاریخ : 4 بهمن 1401, 09:49
استقبال مطلوب گندمکاران چهارمحال و بختیاری از کشت قراردادی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری استقبال گندمکاران این استان از طرح کشت قراردادی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان قرارداد بسته شده است.

 

به گزارش دیده بان، نعمت‌الله تقی‌زاده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: حدود ۲ ماه از اجرای طرح کشت قراردادی در استان می‌گذرد و در این مدت حدود نیمی از برنامه محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوب کشاورزان، این طرح در ادامه به تحقق ۱۰۰ درصدی برسد.

وی ادامه داد: در طرح کشت قراردادی باید ۲۱ هزار و ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی برود که در همین راستا تاکنون یک هزار و ۱۴ قرارداد با کشاورزان استان بسته شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح کشت قراردادی گندم در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت، تحقق خودکفایی در تولید گندم و حمایت از کشاورزان با حذف واسطه‌ها و تولید محصول باکیفیت اجرا می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند برای ثبت قرارداد به وب سایت شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه و نرم‌افزار کاربردی کشاورزی قراردادی را در گوشی همراه خود نصب کنند.

تقی‌زاده افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به میزان ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال زراعی جاری افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس