گروه : اخبار
حوزه : -
کد خبر : 1135-20130
تاریخ : 30 فروردین 1402, 22:13
امسال تمامی معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازمی‌گردد

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۱۸ معدن راکد در این استان، گفت: هدف‌گذاری امسال با توجه به تاکید استاندار، فعال‌سازی تمامی این معادن است.

فضل‌الله رحمتی روز چهارشنبه در نشست شورای معادن این استان افزود: این شورا در دولت سیزدهم ۱۳ بار تشکیل و نخستین نشست آن در سال جدید است که برنامه‌ها و هدفگذاری سال جدید با هم‌اندیشی اعضا و رهنمودهای استاندار تدوین شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۲ معدن فعال در استان، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد و پیش‌بینی می‌شود امسال پروانه بهره‌برداری استخراج از معادن فلزی استان نیز صادر شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تامین تسهیلات لازم برای بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب برق و گاز و جاده دسترسی به معادن، رفع مشکلات اجتماعی و معارضات و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی برای توسعه زیرساخت‌های معدنی استان از مهمترین برنامه‌های سال جدید این حوزه به شمار می‌رود

رحمتی مهمترین چالش معادن استان را بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات دانست و گفت: تلاش می‌شود تا در این حوزه با استتفاده از ظرفیت‌های قانونی و همچنین داسته‌های استان به معادن کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به بازار فروش از دیگر چالش‌های معادن است که با رونق طرح نهضت ملی مسکن، تولیدات معدنی استان بازار بهتری پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس