گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 451-991201
تاریخ : 1 اسفند 1399, 13:55
#چراغی که به خانه رواست به #مسجد حرام است

#سخنی با #مدیران کل ، #ذیحساب ها ، امور #بازرگانی و #قراردادهای ادارات
✍️  اخیرا مصوبه ای در هیات دولت به تصویب رسید که دستگاههای اداری  ملزم میشدند  آگهی های مناقصات و مزایده های خود را در #سامانه_ستاد منتشر و بمنظور صرفه جویی در کاغذ و..  انتشار آگهی در مطبوعات ممنوع گردد که با توجه به الزام قانون توسط #مجلس شورای اسلامی و  #پیگیری رسانه ها این موضوع توسط هیات دولت اصلاح و مقرر گردید  کما فی سابق آگهی ها در راستای #حمایت از #مطبوعات که تنها محل تامین هزینه های رکن چهارم دموکراسی است  ادامه یابد .

روزنامه دیده بان, [۱۸.۰۲.۲۱ ۰۹:۲۵]
⭕️⛔️⭕️⛔️

#چراغی که به خانه رواست به #مسجد حرام است

#سخنی با #مدیران کل ، #ذیحساب ها ، امور #بازرگانی و #قراردادهای ادارات

✍️  اخیرا مصوبه ای در هیات دولت به تصویب رسید که دستگاههای اداری  ملزم میشدند  آگهی های مناقصات و مزایده های خود را در #سامانه_ستاد منتشر و بمنظور صرفه جویی در کاغذ و..  انتشار آگهی در مطبوعات ممنوع گردد که با توجه به الزام قانون توسط #مجلس شورای اسلامی و  #پیگیری رسانه ها این موضوع توسط هیات دولت اصلاح و مقرر گردید  کما فی سابق آگهی ها در راستای #حمایت از #مطبوعات که تنها محل تامین هزینه های رکن چهارم دموکراسی است  ادامه یابد .

??  آقایان مدیر کل ، ذیحساب ، امور بازرگانی و امور قراردادهای ادارات ؛

همانطور که مستحضرید سامانه تدارکات الکترونیک دولت ( ستاد ) با هدف ایجاد شفافیت مالی ، مبارزه با فساد ، برقراری محیط رقابت پذیری  سالم و اطلاع رسانی گسترده  راه اندازی و تا الان  بیش از ده ها هزار پیمانکار ، فروشنده  ، خریدار و .. عضو این سامانه شده و بصورت تمام وقت در جریان مناقصه ، مزایده و خرید قرار خواهند گرفت که این امر چند سالی است باعث گردیده هیچ پیمانکار یا فروشنده ای روزانه بیش از 300 روزنامه و هزاران هفته نامه را خریداری نکنند تا که از آگهی های دستگاههای اداری و اجرایی مطلع شوند .
 
?  همچنین قانون گذار اضافه کرده است طبق بند ب ماده 13 قانون مناقصات ، فراخوان مناقصه عمومی باید در دو تا سه نوبت حداقل در یکی از #روزنامه‌های کثیرالانتشار #کشوری یا #استانی منتشر گردد که هدف فقط حمایت از #نشریات چاپی بمنظور تامین هزینه ، امرار معاش و ایجاد اشتغال در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه میباشد .

? با توجه به توضیحات فوق مشاهده میشود تعداد محدودی از دستگاههای اداری در استان ( در صورت لزوم اسامی منتشر خواهد شد  ) ، آگهی های خود را به #بهانه نبود پیمانکار بزرگ  یا فروشنده اقلام مورد نیاز در استان  ، در نامه ارسال اگهی خود به اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان قید میکنند در روزنامه کشوری منتشر شود که ما اصحاب رسانه و صاحبان نشریات استانی  لازم میدانیم نکاتی را بمنظور آگاهی و اطلاع شما بزرگواران به عرض برسانیم ؛ ???

1 – همانطور که قبلا بیان شد اختیار انتشار آگهی در دست  دستگاه مناقصه گزار است و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند طبق نامه ارسالی دستگاه مربوطه اقدام به توزیع آگهی بین نشریات نمایند .

2 – طبق بند ب ماده 13 قانون مناقصات دستگاه مناقصه گزار میتواند آگهی خود را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار کشوری #یا استانی منتشر نماید و قانون با اضافه کردن کلمه  "  یا   " در این بند #اختیار را به دستگاههای اداری واگذار نموده لذا #هیچگونه_تخلفی متوجه مدیران و ذیحسابان محترم نخواهد بود اگر بنویسند آگهی فقط در نشریات استانی منتشر شوند .( یک روزنامه استانی و یک هفته نامه  استانی )

3 – طبق آخرین آمار بیش از 300 روزنامه کشوری و استانی در سطح کشور چاپ و منتشر میشود که #مضحک خواهد بود باور کنیم پیمانکاران یا فروشندگان کالاها ، روزانه این تعداد روزنامه را از دکه های مطبوعاتی خریداری نمایند .

4- از تعداد روزنامه های کشوری که به استان ارسال میشود فقط تعداد انگشت شماری که پایگاه اجتماعی مشخص و معتبری دارند خریداری و مابقی روزنامه های کشوری در استان یا #توزیع_نشده ، و یا #دفتر سرپرستی ندارند و حتی ادارات قرارداد #اشتراک با روزنامه های کشوری منعقد ننموده  و متاسفانه تمامی آنها بعنوان روزنامه باطله توسط سرپرستان فروخته میشود .  

5 – #هزینه درج آگهی در نشریات استانی بمراتب بسیار #کمتر  و حدود یک چهارم قیمت نشریات کشوری میباشد .

6 – تمامی روزنامه ها و هفته نامه های استانی ضمن ایجاد اشتغال حداقل 4 نفر ، هزینه هایی همچون اجاره ، حقوق و دستمزد ، هزینه اینترنت ، تلفن و.. دارند در صورتی که اکثر نماینده های  روزنامه های کشوری در استان تنها با یک نیرو ، بدون دفتر و هزینه های جانبی و فقط با یک گوشی موبایل فعالیت میکنند در حالی که تمامی فرایند دریافت و ارسال آگهی از طریق #سامانه رسانه های جامع کشور صورت گرفته و سرپرست روزنامه هیچ نقش و هزینه ای  در این بین نخواهند داشت و درآمداصلی انتشار آگهی فقط به #جیب #صاحبان روزنامه های کشوری خواهد رفت .

7 – متاسفانه #تنگ نظری ، افق دید محدود ، #عدم اشراف برخی #مسئولین به #قانون در استان ما باعث شده است بسیاری از اموری که میشود در استان انجام داد و از هم استانی ها حمایت نمود  در استانهای همجوار صورت میگیرد  که این موضوع علاوه بر تقویت اشتغال در دیگر استانها ، توانمند شدن شرکتهای مستقر در دیگر استانها همچنین  باعث شده است  جوانان تحصلکرده نتوانند کسب و کار خود را در این استان گسترش داده  و امرار معاش  نمایند  و در نهایت برخی مجبور به مهاجرت و یا ورشکسته و به

روزنامه دیده بان, [۱۸.۰۲.۲۱ ۰۹:۲۵]
بیکاران  این استان اضافه خواهند شد   .

8- اگر سامانه آگهی های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در #دسترس همگان است را ملاحظه فرمائید خواهید دید در استان های همجوار #اولویت انتشار آگهی با نشریات #همان_استان بوده و حتی اکثر روزنامه های کشوری نماینده ای در آن استان ندارند و هدف حمایت از نشریات استان شان مد نظر میباشد .

#پیشنهاد :

با توجه به بند ب ماده 13 قانون مناقصات  ( که نوشته شده در یکی از روزنامه های کشوری یا استانی )  ، علاوه بر درج آگهی در سامانه #ستاد که بصورت آنلاین در دسترس هزاران پیمانکار کشوری خواهد بود  ، ادارات و دستگاههای اجرایی  در نامه ارسال آگهی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان #قید_نمایند یک روزنامه کثیرالانتشار استانی و یک هفته نامه استانی اقدام به چاپ آگهی نمایند .

 خاطر نشان میگردد استفاده قانونی از ظرفیت رسانه های استانی علاوه بر صرفه جویی در هزینه انتشار آگهی که بمراتب بسیار کمتر از روزنامه های کشوری میباشد  ،  با حمایت از نشریات استانی در این شرایط بد اقتصادی از #تعطیلی_نشریات جلوگیری شده و  #تعامل سازنده ای نیز  بین رسانه ها و  دستگاههای اجرایی برقرار خواهد شد .  

? در خاتمه لازم  میدانیم بیان شود مطلب فوق بمثابه #ارسال #نامه جهت اطلاع دستگاههای #نظارتی استان و همچنین جهت #همکاری #اداراتی است که تاکنون از دادن آگهی به نشریات استانی خودداری مینمودند  میباشد و از #مدیر #کل  محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان که بارها حمایت خود را ازنشریات استان اعلام نموده اند  #تقاضامندیم  موارد فوق را به #همکاران خود در واحد مطبوعات آن اداره کل  #ابلاغ  نموده وجلوی رویه غیرمنطقی گذشته گرفته و اولویت را نشریات استانی قرار داده و اعمال نمایند .


جمعی از مدیران مسئول نشریات استان چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس