گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 621-00724
تاریخ : 24 مهر 1400, 18:52
انتخاب استاندار

سریال انتخاب استاندار چهارمحال و بختیاری مانند  فیلم‌های کره ای شده که هنوز ادامه  دارد و روزها و هفته ها را هم پشت سر می‌گذارد .

بنده نه سواد آکادمیک دارم نه تجربه مسولیت اجرایی که بخواهم به  علما و زعمای قوم توصیه ، سفارش و  خواهش کنم اما روزنامه نگاری هستم که قانون اجازه داده  حرف و نقد و  صدای مردم را رک و شفاف  فریاد بزنم . روزی نیست که  گزینه استانداری در فضای رسانه ای استان  مطرح نشود و دقایقی بعد آن را نزنند و  پرپر نکنند !!

 روزی نیست که در  پیجی و کانالی  منتشر نشود  فلانی تایید شده و بزودی در  هیات دولت مطرح و معرفی خواهد شد  ولی وقتی اخبار دولت منتشر می‌شود می‌بینیم خبری  نیست که نیست !! استان ما بی استاندار نخواهد ماند و بالاخره آن کس و آن گروهی که  زور و  لابی بیشتری دارد گزینه خودش را بر  صندلی چهار راه دولت خواهد نشاند

 اما ...

اما وقتی میشنوی انتخابها  فرد محور شده و وابستگی حزبی و جناحی و منطقه ای و  طایفه ای  حرف اول را می‌زند نگران میشوی که هر کس انتخاب شود  باز هم  آبی برای این مردم و این استان  گرم نخواهد شد .

متاسفانه  تجربه چندین ساله  نشان داده است  انتصابها حول محور  نام‌ها   چرخیده است تا وجود  برنامه و طرح هایی جهت رشد و  توسعه و پیشرفت استان .کسانی  آمدند و  وعده و وعید دادند و رفتند اما  همچنان استان در  صدر_بیکاری و فقر و  فلاکت بود و هست و تغییری نکرد که نکرد !!

امیدوارم  بزرگان و تصمیم سازان ، در انتخاب استاندار روی  برنامه و  عملکرد ایشان بحث کنند و  مو را از  ماست بکشند .

امیدوارم بزرگان استان روی  بال غفلت نام و  وابستگی قبیله ای و طایفه ای و افراد  با نفوذ سوار نشده باشند یا نشوند !

امیدوارم انتخاب کنندگان استاندار در  صفحه شطرنج استان طوری بازی کنند که روزی  شرمنده مردم نگردند  .

معتقدم استان ما  سلطان برنامه می‌خواهد تا سلطان نام ، استان ما با تنوع های قومی و موقعیت های اقتصادی استانداری می‌خواهد در  حد وزیر و معاون وزیر والا آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود !!

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس