گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 623-00726
تاریخ : 26 مهر 1400, 18:58
#تورم

✍️ اوایل سال بود که #اقتصاددان‌ها پیش بینی می کردند با همین دست فرمونی  که اقتصاد کشور پیش می‌رود #تورم در نیمه دوم امسال #رشد چشمگیری کند که الحمدلله تورم حدود ۶۰ درصد شد و خیل #عظیمی از ملت بحول و قوه الهی با شیب #ملایم به زیر خط فقر #سُر خوردند !!

✍️ اخیرا #سازمان_برنامه و بودجه کشور هم هشدار داده است چنانچه با همین دست فرمون در اقتصاد پیش برویم تا دو سال آینده قیمت #یک_دلار به ۳۰۰ هزار تومان خواهد رسید و عملا اقتصاد کشور فرو خواهد #پاشید .
✍️ بهانه ای شد بنویسم  #ریزش ارزش پول #ملی ، دست کردن دولت در #جیب ملت ، #قفل شدن تبادلات اقتصادی با دنیا ، #چاپ اسکناس ، #تحریم ها و..‌ اقتصاد و کشور را #متلاشی و حدود هشتاد میلیون جمعیت کشور را دچار #فقر و فلاکت شدید خواهد کرد .
✍️ دیگر با #بخشنامه ، #شعار و سخنرانی نمی‌توان جلوی فروپاشی اقتصادی را گرفت ، مردم  #خروجی عملکرد اقتصاددان‌ها و #مشاوران توانمند اقتصادی #دولت‌ها را با گوشت و #پوست شان لمس کردند و دیگر  امیدی برای اصلاح اقتصاد کشور ندارند .
✍️ معتقدم گره کور اقتصاد کشور را با #تغییر ساختارهای #اقتصادی و سیاسی ، تغییر برخی نگاه‌های #متعصبانه به سیاست و فرهنگ ، #شفافیت و #پاسخگویی می‌توان باز کرد ، اگر #شورش پابرهنه گان رخ دهد ، کشور در #باتلاقی عمیق و بی سابقه غرق خواهد شد ، دیگر هيچ #بحرانی را نمی‌توان #مهار کرد اگر #علما و زعمای مملکت بفکر نباشند !!
? قبول کنید #ایران_مان_سخت_مریض است !!

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس