گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 63-960522
تاریخ : 22 مرداد 1396, 21:19
روزت مبارک خبرنگار واقعی

حمیرا رحیمی : چندین سال است روز خبرنگار را  گرامی میداریم و به روشهای مختلف از عزیزانی که شغلشان خبرنگاری است قدردانی میکنیم ، و چند روز گذشته نیز  به همت استاندار ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان مراسمی متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد که جای قدردانی از برگزار کنندگان دارد و این روز تمام شد تا 17 مرداد سال آینده .

اما در این روز و این هفته که بعضی از دستگاهها اقدام به تجلیل از خبرنگاران نمودند متاسفانه نه جایگاه خبرنگار و نه ارزش کار او برای هیچ کس روشن نشد و نخواهد شد ! چه کسی از مدیران و مسئولین میدانند کار خبرنگاری چه دقت و مفهومی دارد ؟  چه کسی میداند خبرنگاری یکی از سخترین و دلهره آفرین شغل ها در استان  ماست ؟ متاسفانه بسیاری از مدیران ما خبرنگاری را مصاحبه و چند عکس زیبا از  مدیر و مانند یک روابط عمومی  میدانند که اتفاقا زیبا و دلنشین است ! در استان ما خبرنگاری نان آجر کن و خانمانسوز شده است که خبرنگار را میسوزاند یا اگر حرارتش زیاد نباشد حد اقل بیخیالت میکند و مجبور میشوی خنثی باشی و بی درد ، چند خبر از سایت ها کپی پیست کنی و بغل بغل برای روابط عمومی ها و مدیران ببری تا روزی در حق تو تفقدی کنند و ...

مدیرانی که در این روز برایت به به و چه چه میکنند به محض منتشر نمودن انتقادی  تو را بایکوت میکنند ، انواع و اقسام اتهام  و برچسب ها را نثار  خبرنگار نموده  و بجای پاسخگویی به نماینده افکار عمومی  دست به شکایت از رسانه ها میزنند ! مدیران کلی که در این روز در تجلیل از خبرنگاران بیانیه صادر کردند اما قبل و پس از این روز پاسخگوی خبرنگاران نبوده و نیستند و جواب سوالات رسانه ها را نمیدهند ! یکی از فیلسوفان فرانسوی میگوید رسانه یک هیولا است ، یک هیولای وحشتناک و دوست داشتنی ، واقعا که درست گفته است آنجا که در مقابل قدرتنمدان و مدیران ضعیف می ایستد و خواب از چشمانشان می رباید  یک هیولاست و آنجا هیولای مهربان است که صدای مردم و جامعه اش میشود  و درد و مشکلاتشان و تبعیض های صورت گرفته را آشکار میکند . و فاصله بین این هیولای وحشتناک و مهربان تنها به اندازه یک تار مو است و آن روشنگری ، شفاف سازی و اطلاع رسانی است یا خیانت به قلم . و آنانی که دست به روشنگری و افشای رانت ، سو استفاده از موقعیت شغلی و ... میزنند قطعا تاوانی خواهند پرداخت و آنان خبرنگاران و رسانه های واقعی جامعه ما هستند که باید به اینان گفت روزت مبارک خبرنگار .

 

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس