گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 643-00829
تاریخ : 29 آبان 1400, 15:42
نخبه

?رهبری فرمودند ؛ کسانی که #نخبگان را تشویق به رفتن از کشور می‌کنند خیانت و دشمنی است .

سخن ایشان بهانه یادداشت امروزم شد که بنویسم ؛
? وقتی عرصه را برای نخبگان #تنگ می‌کنند ، وقتی قوانین کشور ، نخبگان را #محدود می‌کند ، وقتی داشتن #ریش و انگشتر و حضور در #نماز جمعه و #ظاهر سازی شرط استخدام  و قبولی در #گزینش ها می‌شود  ، وقتی نوع #پوشش ، نوع #تفکر ، نوع حرف زدن ، #سبک زندگی در کشور #جرم محسوب می‌شود ، وقتی #رقص و شادی و گوش دادن به آهنگ #صدای_زن جرم و دلیل رد #صلاحیت در استخدام ها می‌شود  ،  #خداوکیلی چطور می‌توان نخبه ای را با این شرایط جذب کرد یا مانع رفتن وی شد ؟!!

? باور کنید با شرایطی که در مملکت ما وجود دارد بیشتر نخبگان #ضد_انقلاب هستند تا نخبه ، جای ضد انقلاب هم #خارج است نه داخل کشور !!

? معتقدم  بدنبال #مقصر نگردیم ، توپ بی تدبیری را به زمین دیگران نیاندازیم ، قبول کنیم بسیاری از #سیاست های ما در این چهل سال غلط بود ، نخبه اگر نخبه باشد بهتر از من و شما می‌داند #برود یا بماند ، تا مهاجرت و فرار مغزها را #آسیب_شناسی نکنیم روند خروج نخبگان از کشور همچنان ادامه خواهد داشت ، با #شعار و سخنرانی مشکل حل نخواهد شد !!

?? سوال میکنم آیا تا حالا از نخبگان #سوال شده چرا رفتید ؟ سوال شده چه کسی شما را #فراری داد ؟  

? معتقدم #جامعه ای که از نخبگان خالی شود آن جامعه #مستعد انواع #خشونت ، #مشکلات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی شدید و دیر یا زود دچار #فروپاشی خواهد شد .

? سخن آخر اینکه ؛ نخبگان از کشورها #نمیگریزند ، نخبگان از #حکومت ها می‌گریزند!!

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس