گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 650-00908
تاریخ : 8 آذر 1400, 17:29
توقع از استاندار . . !!

استاندار جدیدی که منصوب می‌شود به همراهش خبرهای جدیدی هم برای ما رسانه ای ها تولید خواهد شد  .

مردم ، رسانه ها ، نخبگان، دلسوزان ، مدیران، و همه ی آنهایی که امیدی به استان و آینده دارند ، با انتصاب استاندار همگی چشم میدوزند و منتظر خبرهای خوب می‌نشینند .حضور استاندار بومی و آنهم به عنوان اولین استاندار دولت سیزدهم ، خودش خبر خوبی است که انشالله این انتصاب به کام مردم استان شیرین خواهد بود .

در جلسات و دیدارهایم سر صحبت با بعضی از مردم ، نخبگان، صاحب نظران و قشرهای مختلف که باز میکنم   نظراتشان را درباره ی مطالباتشان از استاندار و آنچه دلشان از آینده استان می خواهد را پرس و جو میکنم .  نقطه نظرات خیلی زیاد هستند و مطالبه ها از استاندار هم واقعا بیشمارند.

یکی دغدغه اشتغال دارد ، یکی دیگر هم دغدغه ی بیکاری فرزندان تحصیلکرده اش را  . یکی از خشکسالی مینالد ، یکی از آشفته بازار  قیمت ها ،  یکی از پارتی بازی آقای مدیرکل در فلان اداره می خواهد به استاندار شکایت کند ، یکی هم  از حق خوری و حق کُشی در فلان اداره برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی .  مدیرکلی دغدغه ی بودجه اداره اش را دارد و یکی دیگر در فکر  است که به استاندار نامه ای بنویسد و از او درخواست کند مبلغ هزینه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای فرزند بیمارش را افزایش دهد .یکی مشکل مالی شدید دارد و  یکی هم  در هزینه های روزمره زندگی و اجاره و خورد وخوراکش مانده است . یکی می‌گوید منظریه بحال خود رها شده استاندار بفکر باشد . مخاطبی می گوید می خواهم بروم و به استاندار جدید بگویم با توجه به پتانسیل های استان ، گردشگری استان را جدی بگیرد ، یکی هم  می گوید می خواهم نامه ای بنویسم و از سیاسی بازی ها در استان گلایه کنم و زیرآب خیلی از دغل بازان هزار رنگ را بزنم .یکی می گوید می خواهم به استاندار بگویم که از ایران و این استان بخاطر تنگ نظری های برخی مسئولین خواهم رفت  ، کارمندی هم می گوید می خواهم در جلسه ای بلند بشوم و به استاندار بگویم که ...

یکی پیامک داده که برای استاندار جدید بنویس که طرح های زیادی روی زمین مانده و هر مدیری ساز خودش را میزند ، یکی ديگر صوت فرستاده که به استاندار بگو یا برایش بنویس که بعضی مدیران هزار رنگ ادارات ما فشل هستند و به درد نمی خورند ، یکی نوشته بگو مدیران ضعیف و ترسو  را بردارد  و به جایشان نیروهای خوب و مردمی و پرتلاش جایگزین کند .

مدیرکلی برایم فرستاده اگر مطلبی نوشتی بگو دست های مدیران در بودجه های استانی و ملی خالی است ، کارمندی نوشته که به استاندار بومی و مردمی می خواهم بگویم که خیلی از حرف و عمل ها در این استان ، یکی نیست مراقب  باشد . دختر جوانی در تهیه جهیزیه اش درمانده شده پیام فرستاده آیا  استاندار می تواند کمکم کند ؟ پسر جوانی هم می گوید در  کسب و کارش  به دلیل کرونا ضررها  کرده ، آیا استاندار می تواند مساعدت کند؟

سردبیر روزنامه هم می‌گوید بنویس آقای استاندار هوای رسانه ها را داشته باشد ، استاندار قبلی حدود دو سال با رسانه ها خصوصا رسانه های منتقدی مانند ما  ارتباط نداشت و متاسفانه شخصی روابط عمومی استانداری بود که هم کم تجربه بود و هم حاشیه ها داشت . سردبیر می‌گوید استانداری در این چند سال حتی یک نسخه روزنامه نخرید و به ادارات هم نگفت که نشریات محلی را با خرید یک نسخه حمایت کنند ، یکی از خبرنگاران دیده بان  هم می‌گوید برای استاندار بنویس به مدیران دستگاه‌ها دستور دهد پاسخگو باشند و کمتر از رسانه ها شکایت کنند ، ما در دیده بان کم در سال ۹۸ و ۹۹ دادگاه نرفتیم  و احضار نشدیم !! کلا  همه می‌خواهند صدایشان به گوش استاندار برسد .   

خلاصه کلام اینکه همه گفتند ، از مهم ترین ها و از اولویت‌هایی که در ذهنشان بود .  ولی تجربه اداری و رسانه ای ام می‌گوید بنویسم استاندار هم ، وظایفش مشخص و در چارچوب ضوابط و قوانین است . نمیشود از او بخواهیم که یک شبه استان را گل و بلبل کند ، اما استاندار هم اختیارات قانونی وسیعی دارد . شواهد نشان می‌دهد جناب حیدری فردی  توانمند است و اگر بخواهد و اطرافیان انشالله بگذارند می‌تواند قدم های خوبی برای استان بردارد باید صبور بود .

سخن آخر اینکه ؛ بعنوان یک روزنامه نگار نه آنچنان امیدوارم که استان یک شبه از مشکلات چندین ساله عبور کند و نه ناامیدم که استاندار نتواند بسیاری از مشکلات را حل کند . نگارنده بعنوان نماینده افکار عمومی انتصاب جناب حیدری استاندار بومی استان را به فال نیک میگیرم و با اینکه هنوز زود است اما از ایشان  فعلا  یک درخواست میکنم  و آن اینکه در انتصاباتش ، امور دستگاههای اداری استان را  به لایقان و  شایستگان بسپارد و از افرادی که حاشیه و سوابق خوبی ندارند دوری نماید !!

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس