گروه : اخبار روابط عمومی ادارات
حوزه : -
کد خبر : 780-10130
تاریخ : 30 فروردین 1401, 17:54
عزم فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری برای تحقق شعار سال

فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری درصدد است تا بااحداث دو واحد نورد سرد و افزایش ظرفیت تولید خود و تامین زیرساخت‌های مناسب بتواند در سال جدید در راستای تحقق شعار سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» نقش مهمی را در اشتغال و تولید این استان و کشور ایفا کند.

شرکت فولاد تاراز در سال۱۳۸۷  با سرمایه گذاری مشترک شرکت آتیه فولاد نقش جهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد در  استان  چهار محال و بختیاری  با نام  اولیه ی صنایع ورقهای پوشش دار تاراز چهارمحال تاسیس شد. نام این شرکت که  برگرفته از کوه تاراز در استان چهارمحال و بختیاری و نشانه شکوه و عظمت و زیبایی می باشد .

در این شرکت یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم با ظرفیت اسمی ۲۶۰ هزار تن در سال نصب شده است. شرکت فولاد تاراز تنها تولید کننده ورق های گالوانیزه با پوشش رنگی بنام « گالواتاراز» است که محصول زیبا و نوآورانه از توانمندیهای منحصر به فرد این شرکت می باشد .کیفیت در همه فرآیند ها و محصولات و توجه به خواسته های مشتریان یکی از مهمترین اهداف این شرکت به شمار می‌رود.

به تازگی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار به همراه رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیرکل گمرک استان و تنی چند از دیگر مسئولان استان   از این کارخانه بازدید داشتند و در راستای رفع مشکلات و چالش‌های کنونی این شرکت قول مساعد دادند که بی‌شک در افزایش ظرفیت تولید این کارخانه و ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

مهندس سعیدبخش مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان و رئیس هیئت مدیره فولاد تاراز  در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شرکت تاراز ، اظهار داشت: امید است بتوان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق شعار سال *بتوانیم* نقش مهمی ایفا کنیم و نه تنها فعالیت‌های این شرکت بیش از پیش رونق گیرد، بلکه به رشد و پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد نیز کمک کنیم. وی به همدلی مثال زدنی در بین مسئولان استانی و استفاده از این پتانسیل جهت حل مسائل و مشکلات صنعتگران و ارتقای اقتصاد استان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا بدنبال حل مشکلات این واحد تولیدی بتوان در شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد استان  نقش کوچکی ایفا کرد . 

مدیرعامل فولاد تاراز نیز در خلال بازدید تیم مدیران استان از طرحهای توسعه ای این شرکت  به نیازمندی‌های زیرساختی در این حوزه اشاره کرد و گفت: تامین آب پایدار یکی از مهمترین زیرساخت‌های موردنیاز این شرکت است که اگرچه این واحد تولیدی از واحدهای بسیار کم مصرف آب بوده و در کوتاه مدت نیز سازمان آب و فاضلاب همراهی خوبی کرده و از چاه بهرام آباد سهمیه اختصاص یافته اما با توجه به روال سالهای گذشته پیش بینی میشود در فصول گرم سال  با مشکل کم آبی روبرو باشیم که انتظار می رود پروژه های اساسی مانند تامین آب خاکستری از پساب فاضلاب شهرکرد بعنوان یکی از  راهکارهایی که در بلندمدت می تواند به کمک این شرکت بیاید زودتر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل فولاد تاراز ، تامین پایدار برق به ویژه در فصل تابستان را از دیگر نیازهای زیرساختی این شرکت برشمرد و گفت: با هر قطعی برق و گاز کوره ، چند روز فعالیتهای  ما متوقف می‌شود که از سر گیری آن مستلزم صرف هزینه مجدد راه اندازی و تبعات دیگر از جمله افت کیفی محصولات و عدم امکان برنامه ریزی صحیح تولید و ... است که  از همین رو انتظار می‌رود تامین برق این شرکت در اولویت برنامه‌های تامین برق استان  قرار گیرد . وی خاطر نشان کرد چنانچه مساعدت های استانی برای حمایت از احداث نیروگاههای کوچک حاصل شود این شرکت آمادگی تامین بخشی از نیاز خود را بصورت مقطعی در قالب خرید از نیروگاههای پراکنده و یا مشارکت در احداث را دارد . 

دکتر فروتن ، تسریع در احداث جاده موسوم به  جاده زاگرس را که باعث ایجاد دسترسی بهتر و کوتاهتر به این واحد تولیدی میشود را نیز خواستار شد . از نظر وی تکمیل این جاده علاوه بر ایجاد یک رینگ پیرامونی برای شهرکرد ، و سهولت دسترسیها ،  موجب صرفه جویی قابل ملاحظه ی ناشی از تردد ایمن روزانه بیش از چند صد خودرو در این محور می شود . 

در جریان این بازدید صنعتی ، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ضمن تاکید بر همدلی همه ی دستگاهها برای حمایت از تولید کنندگان ، دستورات ویژه ای را برای بررسی و حل  مسائل این شرکت صادر نمودند

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس