گروه : یادداشت
حوزه : -
کد خبر : 836-10410
تاریخ : 10 تیر 1401, 23:45
برجام !!

نگارنده نه #تصمیم گیر است و  نه تصمیم ساز ، نه سواد #سیاسی دارم نه تجربه یک #دیپلمات ، بعنوان عضو کوچکی از #فعالان رسانه ای اظهار نظر میکنم که آیندگان #دعا که هیچ ، لااقل کمتر #نفرین مان کنند که به وظیفه اطلاع رسانی و #روشنگری چرا عمل نکردیم !!

 اینبار میخواهم بگویم گفتگوهای #برجام در #قطر هم که ظاهرا با شکست مواجه شد ، البته خبرهای فوری و #صریح را از شبکه های خبری #خارجی شنیدم .
? با شروع گفتگوها #دلار کاهشی شد ولی معلوم نیست با پایان بی سرانجام گفتگوهای برجامی دیروز ، چه بر سر مردم و #اقتصاد این کشور #هوار خواهد شد .

? سوالی که این روزها حتی #مردمان عادی کوچه و بازار می‌پرسند این است چرا با کشوری که #کلید تحریم ها دستش است نمی‌شود #رودرو نشست و گفتگو کرد ؟ یعنی با #واسطه تراشی دیگرانی مانند روسیه و اروپا می‌خواهیم #غرورش را #خرد کنیم ؟ یعنی با این شیوه گفتگو می‌خواهیم آمریکا را در چشم جهانیان #تحقیر کنیم و بگوییم ما چقدر #قدرتمندیم ؟

? باور کنید ما #عوام نمی‌دانیم این چه تفکری است که برخی تصمیم سازان ما دارند که بجای رودرو شدن با یک #قدرت و #مچ در مچ انداختن و #چشم در چشم شدن و چسبیدن #یقه او ، با واسطه با او گفتگو می‌کنیم تا #حقمان را بگیریم .

? حتما و #قطعا صاحب‌نظران و سیاستمداران ما سواد و #اطلاعات بیشتری نسبت به ما عوام دارند که چنین شیوه ای را در گفتگو با آمریکا در پیش گرفته اند ولی #حواسمان باشد احتمال اینکه دوباره #ترامپ به عرصه قدرت آمریکا برگردد و #کافه را بهم بریزد بعید نیست ، لذا از #فرصت ها استفاده کنید ، #شرایط اقتصادی کشور را #سامان دهید ، #مجادله با دیگر کشورها را تمام کنید که اگر #تحمل مردم زیر کوهی از #مشکلاتی که وابسته به #برجام است تمام شود معلوم نیست چه #خروجی برای این کشور در پی خواهد داشت !!

✍️ کلام آخر اینکه ؛ آنانی که می‌گفتند اقتصاد را به برجام #گره نمی‌زنند حالا بگویند چرا #دنیا و #آخرت و #برزخ و همه چیز این #مردم به برجام گره خورده است ؟ !!

انتهای پیام/

دیده بان زاگرس