گاز ۴۵ دستگاه دولتی بدمصرف در چهارمحال و بختیاری قطع شد

کد خبر: 1008-11013 گروه: اخبار
1401/10/13 23:08
گاز ۴۵ دستگاه دولتی بدمصرف در چهارمحال و بختیاری قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری به طرح پایش مصرف گاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات انجام شده است که ۱۹۰ اخطار به دستگاه ها داده شده و گاز ۴۵ دستگاه بدمصرف نیز قطع شده است.

جهانبخش سلیمیان روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار داشت: در حال حاضر بین تولید و مصرف گاز در کشور شاهد یک ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی هستیم از همین رو می‌طلبد تا مشترکان خانگی که بیشترین سهم را در مصرف گاز به خود اختصاص داده‌اند با صرفه‌جویی، مسئولان را در مدیریت این ناترازی یاری دهند.

وی، تعداد مشترکان گاز استان چهارمحال و بختیاری را ۳۵۵ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۸۰۰ مشترک خانگی هستند که هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ میزان، عمده‌ترین مصرف‌کنندگان گاز در استان به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ابلاغیه تعرفه‌های جدید گاز در بخش خانگی که از ۱۶ آذر امسال به صورت قانونی اجرا می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این طرح، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی سبب می شود تا تعرفه گاز بها به صورت پلکانی افزایش پیدا کند که در همین راستا ۱۲ پله مشخص شده که چنانچه هر یک از مشترکان ماهانه کمتر از ۴۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند که ۴۵ درصد مشترکان استان در این سطح قرار دارند.

سلیمیان ادامه داد: مشترکانی که در پله‌های چهارم تا ششم قرار دارند و ماهانه کمتر از ۶۵۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند تعرفه گازهای آنها ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مشترکان پرمصرف که در پله‌های هفتم تا دهم قرار می گیرند و ماهانه بین ۶۵۰ تا ۹۵۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کنند نیز تعرفه گاز بهای آنها ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پنج درصد از مشترکان بخش خانگی استان مشترک بدمصرف هستند و در پله‌های ۱۱ و ۱۲ جای می‌گیرند، افزود: این مشترکان چنانچه ماهانه بین ۹۵۰ تا یک هزار و ۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند هر مترمکعب گاز مصرفی این مشترکان پنج هزار تومان و چنانچه بالای یک هزار و ۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند هر مترمکعب گاز بهای آنها ۶ هزار تومان لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه دمای منازل مسکونی یک درجه کاهش پیدا کند در مصرف گاز ۶ درصد صرفه‌جویی می‌شود.

سلیمیان همچنین به طرح پایش مصرف گاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات انجام شده است که ۱۹۰ اخطار به دستگاه ها داده شده و گاز ۴۵ دستگاه بدمصرف نیز قطع شده است.

وی از افزایش حدود پنج درصدی مصرف گاز در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این افزایش مصرف انرژی به اضافه شدن حدود ۱۰۰ هزار مشترک جدید در استان بازمی گردد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر مشترکان بخش خانگی در مصرف گاز ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، هم چرخ‌های صنعت به خوبی می‌چرخد و هم از شکل‌گیری کمبود به این منبع انرژی در کشور جلوگیری می‌شود.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو