بهشت‌آباد در دستور کار وزارت نیرو نیست

کد خبر: 1022-11019 گروه: اخبار
1401/10/19 18:34
بهشت‌آباد در دستور کار وزارت نیرو نیست

آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پروژه انتقال آب بهشت آباد در دستور کار وزارت نیرو نیست و متولیان چهارمحال و بختیاری هیچ نشست و مذاکره‌ای در این خصوص نداشته‌اند.

 

به گزاش دیده بان، در اطلاعیه‌ای که توسط آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه انتقال آب بهشت‌آباد صادر شده آمده است: وزارت نیرو متولی تأمین و انتقال آب، پس از انجام مطالعات لازم و اخذ مجوزات قانونی نسبت به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه منابع آب تصمیم گیری می‌کند، از جمله  مهمترین مجوزهای ضروری برای اجرای طرح‌های انتقال آب مجوز زیست محیطی است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست صادر می‌شود.

در خصوص طرح بهشت آباد باید به استحضار برساند، در حال حاضر و پس از گذشت قریب به  یک دهه از شروع بررسی‌ها در سازمان محیط زیست تاکنون مجوز زیست محیطی برای طرح یاد شده صادر نشده است.

 از این رو عملیات اجرایی طرح تونل انتقال آب بهشت آباد به دلیل الزام قانونی کارفرما جهت شروع عملیات اجرایی به اخذ مجوزات لازم متوقف است. همانگونه که مردم شریفمان استحضار دارند از دیرباز موضوع انتقال آب  بهشت آباد توسط عده‌ای مطرح و مورد بهره برداری سوء  قرارگرفته است و خاطر مردم شریف استان را آزرده کرده و هرگز نیز محقق نشده است

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برای موضوع طرح بهشت آباد هیچ نشست یا توافقی توسط متولیان استان صورت نگرفته  و تکذیب می‌شود.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو