امید به آینده ای ...!!

کد خبر: 1105-11224 گروه: یادداشت
1401/12/24 19:51
امید به آینده ای ...!!

تا صحبت از ناامیدی مردم به آینده می‌شود نگاه‌ها به سمت رسانه ها می‌چرخد ، گویی رسانه ها با انتشار چند جمله و مطلبی می‌توانند مردم را به آینده امیدوار کنند اما چون جیره خور غرب هستند ناامیدی به جامعه تزریق می‌کنند و مردم از همه جا بی‌خبر هم ، کر و کور ،  از شرایط موجود کشورشان هم اطلاعی ندارند !

از طرفی برخی مسئولین هم چون حرفی برای گفتن ندارند بهانه ای بهتر از این پیدا نمی‌کنند که مدام بگویند تلاش ها و خدمات دولت‌ها دیده نمی‌شود و یا نمی‌گذارند خدمات دولت ها برای مردم گفته شود  و یا برخی در تلاشند تا دولت را زمین‌گیر کنند .

چکیده چنان تحلیل های سطحی و آبکی  این می‌شود که اعتماد عمومی به دولت کم شده و روز به روز مردم دچار یاس و ناامیدی خواهند شد که با هیچ قلم و رسانه ای نمی‌توان آنها را به آینده ای که خودشان دارند می‌بینند و  لمس می‌کنند امیدوار کرد که اگر می‌شد صدا و سیما با آن عظمتش از شکست نمی‌خورد!

 

وقتی اعتماد عمومی که نتیجه سیاست های غلط و بی مدیریتی مدیران و مسیولین است شروع به ریزش کرد دیگر نمی‌توان مردم را دعوت به اتحاد و انسجام ملی کرد چون خودشان شرایط را نگاه میکنند ، تحلیل های رسانه ها و کارشناسان مختلف را می‌بینند و بر اساس برداشت‌های خودشان تصمیم میگیرند چکار کنند .

متاسفانه شیرینی قدرت و منصب در دهان برخی چنان مزه کرده است که زبانه های خشم و نفرت جمع کثیری از مردم را درک نمیکنند و نمیدانند با سیاست های غلط ، چگونه اعتبار و اعتماد عمومی به حاکمیت را به تاراج می‌دهند.یکی با تصمیم های غلط اقتصادی و سیاسی بدون پشتوانه علمی ،  در سطح کشور افکار عمومی را زخمی می‌کند یکی هم با بی تجربگی و بی سوادی در استان باعث ریزش اعتماد عمومی به دولتی که قرار بود عدالت را گسترش دهد و با تبعیض و بی عدالتی مبارزه کند می‌شود.

نتیجه اینکه : در اقتصاد طبق آمارهای اعلام شده رسمی ، ظاهرا قرار نیست سال آینده تورم به زیر ۴۰ درصد قدم رنجه کند ، حقوق و دستمزد ها هم که باید افزایش یابند ، در بحث سیاسی هم ناکارآمدی و رانت و تبعیض و عدم شفافیت و ضعف های مدیریتی همچنان ادامه دار خواهند بود ، پس چطور من رسانه مردمم را به فردایی بهتر وعده دهم که خودم قبول دارم که نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود. آنچه من از آینده میبینم بیشتر شدن ضخامت درد و رنج مردم است که گوشت لخم سیاسیون بی خرد شده اند و باید همچنان بسوزند و بسازند ، مردم خودتان را برای سال سخت تورم کمر شکن دیگری آماده کنید !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو