تاکید امام جمعه شهرکرد بر اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت

کد خبر: 1134-20130 گروه: اخبار
1402/01/30 22:10
تاکید امام جمعه شهرکرد بر اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی در استان برای اجرای دقیق‌تر قانون جوانی جمعیت تلاش کنند و این قانون هم اکنون به درستی اجرا نمی شود.

 

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در نخستین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هم‌اکنون به‌خوبی اجرا نمی‌شود.
وی اجرای دقیق‌تر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را ضروری دانست و افزود: در این راستا تقویت مسائل فرهنگی برای رسیدن به باور فرزندآوری ضروری است.
نکونام ورود تمامی دستگاه‌های اجرایی به مسئله جمعیت را مقوله‌ای مهم اعلام و تصریح کرد: در این مسیر توجه به جهاد تبیین و کمک دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از اولویت و اهمیت جدی برخوردار است.
وی یادآور شد: مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و دستگاه‌های اجرایی موظفند به کارگروه‌های ذیل این شورا کمک کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان جمعیت را جزء برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.
وی گفت: با پیگیری‌ بسیج جامعه پزشکی کارگروه‌هایی تشکیل و با همکاری دبیرخانه شورا فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری نسبت به پیگیری درخصوص راهکارهای عملیاتی شدن افزایش جمعیت اقدام شود.
وی با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان گفت: توجه به قرآن در طول سال مورد توجه همگان باشد و برای گسترش محافل خانگی قرآنی و هیات‌های قرآنی برنامه‌ریزی شود.
نکونام قرآن را سازنده و هدایت‌گر اعلام و تاکید کرد: سبک زندگی انسان‌ها باید قرآنی باشد و در این راستا توجه جدی به بودن در محضر قرآن شود.
وی ورود به مسئله عفاف و حجاب را جدی، اقدامی مطلوب و نیازمند حمایت دانست و افزود: در این عرصه حمایت از نیروی انتظامی ضروری است.
نکونام تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی توجه کنند تا مسئله بدحجابی و بی‌حجابی در زیرمجموعه آن‌ها نباشد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو