عزم دولت سیزدهم برای پایش و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان

کد خبر: 1154-20212 گروه: اخبار
1402/02/12 23:35
عزم دولت سیزدهم برای پایش و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان

 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: پایش واحدهای صنعتی و شناسایی عارضه در 81 واحد، احیای 31 واحد صنعتی و بازگشت به چرخه تولید، جذب 40 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، احداث 6 شهرک صنعتی جدید، حمایت از ایده‌های برتر و حمایت از 10 پایان نامه ارشد و دکترا از جمله فعالیت های انجام شده از سوی این شرکت در سال گذشته است.

 

به گزارش دیده بان، حمیدرضا غفاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران این استان افزود:  از جذب  39 هزار و 838 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی 9 ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان مساحت 490 هکتار از اراضی صنعتی استان را پوشش داده است و زمینه اشتغال 17 هزار و 812 نفر را فراهم آورده است.

وی افزود: همچنین اجرای 104 طرح عمرانی به مبلغ 3 هزار و 600 میلیارد ریال در 23نواحی و شهرک‌های صنعتی استان از سال گذشته آغاز شد که در حال حاضر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین یک هزار و 803 طرح صنعتی در 21 شهرک و ناحیه صنعتی استان در دست اجراست که از این تعداد 450 قرارداد در مرحله تخصیص زمین، 262 قرارداد در محرله دیوار کشی، 267 قرارداد در مرحله اسکلت‌بندی، 510 قرار داد در حال تکمییل اسکلت، 192 قرارداد در دست تکمیل سالن‌های تولید و ساختمان‌های جنبی و 122 قرارداد در مرحله تجهیز و نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

غفاری تصریح کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز یک هزار و 109 طرح صنعتی نیز موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شده است.

وی، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ در نواحی و شهرک‌های صنعتی را از مهمترین رسالت‌های این شرکت دانست و گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه مشوق‌ از دیگر وظایف و رسالت‌های این سازمان است.

غفاری از عارضه‌یابی 81 واحد صنعتی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با رفع عارضه این واحدها روند فعالیت آن تسهیل و از تعطیلی این واحدها جلوگیری شد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری برگزاری 206 دوره آموزشی برای پنج هزار و 424 نفر، برگزاری 9 تور صنعتی و انعقاد 12 قرارداد همکاری با واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات این شرکت در سال گذشته برشمرد و گفت: در سال گذشته از چهار مورد از ایده‌های برگزیده حمایت و تجاری سازی شد و 31 واحد صنعتی راکد فعال‌سازی و به چرخه تولید بازگشت.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، تعیین‌تکلیف قراردادهایی که پیشرفت فیزیکی آن در حد زمین خام و دیوارکشی باشد را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 250 فقره قرارداد به مساحت 50 هکتار در همین رابطه تعیین تکلیف شود و چنانچه طرح‌ها از پیشرفت لازم برخوردار نشود، قراردادها فسخ و زمین بازپس‌گیری می‌شود.

غفاری از جذب  39 هزار و 838 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان طی 9 ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان مساحت 490 هکتار از اراضی صنعتی استان را پوشش داده است و زمینه اشتغال 17 هزار و 812 نفر را فراهم آورده است.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر، اظهار داشت: 6 مصوبه در سفر رییس‌جمهور به استان برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شد که شامل احداث ناحیه صنعتی فرش، ایجاد پست‌های برق، اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها، اختصاص 800 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب، ایجاد 6 شهرک صنعتی جدید و سند توسعه شهرستان کوهرنگ از جمله این مصوبات است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در خصوص شائبه شکل گرفته در خصوص واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به کارکنان دولت نیز گفت: طبق قانون منع مداخلات دولت مصوب در سال 1337 این موضوع تصریح شده است که کارکنان دولت نمی‌توانند در مناقصات دستگاه‌های دولتی شرکت کنند اما در هیچ جای قانون به صراحت در خصوص منع واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به کارکنان دولت اشاره نشده است و برداشت اینست که کارکنان دولت و بستگان درجه یک آنها می توانند بر اساس ضوابط نسبت به دریافت زمین اقدام کنند.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو