ایران پیر !!

کد خبر: 1177-20231 گروه: یادداشت
1402/02/31 21:31

یکی از صدها خبر داغ این روزها ، بحث پیری جمعیت کشور است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت .

 دلسوزان این سرزمین در حد توانشان و تا جایی که صدایشان خریدار دارد هشدار می‌دهند که آی مسیولین ؛ مراقب پیری جمعیت کشور باشید .

متولدین دهه پنجاه و شصت یا همان نسل سوخته ها را بزودی افتان و خیزان در شهرها  و روستاها خواهید دید ، آیا برایشان برنامه دارید ؟ آیا وقت آن نرسیده بفکر جمعیت پیری باشید که بزودی هزینه های سرسام آوری را بر کشور تحمیل خواهند کرد ؟ آیا برای بیش از چهل درصد جامعه پیر این کشور ، برنامه ریزی کرده اید ؟

آقایان مسئول؛

اقتصاد کشور ثروتمندی را به جايي رساندید که جوانانش بیکار هستند ، جوانانی که باید سر کار و زندگی باشند ویلان و سرگردانند ، جوانی که باید ازدواج  و فرزنداوری کند سنش از سن ازدواج گذشته است ، بسیاری از جوانان قید ازدواج را زده اند ، بسیاری هم که پشتوانه داشتند و ازدواج کردند فقط یک فرزند دارند ، آیا خبر دارید آینده این کشور که میلیون ها نفر جمعیتش مجرد است یا توان تهیه و تشکیل یک زندگی حداقلی را ندارد چه خواهد شد ؟ آیا خبر دارید بالای ده میلیون زوج در کشور با اینکه نابارور نیستند حاضر به فرزندآوری نیستند؟

آقایان مسئول؛

آنچه از آینده این کشور می‌توان ترسیم کرد تزلزل بنیان خانواده هاست که شما از آن غفلت کرده اید ، خانواده ها شور و نشاط زندگی طبیعی را ندارند ، تک فرزند بودن جامعه را در آینده دچار چالش می‌کند ، سنگ بنای جامعه ای سالم و بانشاط از خانواده گذاشته خواهد شد آیا از وضعیت خانواده ها و آنچه در سال های آینده رخ میدهد خبر دارید ؟!

سخن آخر اینکه ؛

بفکر ایران عصا به دست چند سال آینده باشید ، ایران پیر و فرسوده خواست دشمنان است مراقب باشید ، ‏کاهش رشد جمعیت یعنی پایان رشد اقتصادی کشور ، گفتیم تا به یادگار بماند !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو