دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با دیده بان : سفر رییس‌جمهور به استان محدود به عناصر خاص نشود

کد خبر: 1432-20823 گروه: اخبار
1402/08/23 21:00

توفیق رییس‌جمهور منوط به شنیدن مطالبات مردمی است

سفرهای استانی به نتایج ملموس منتج شود

ح رحیمی

 

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی است و برای پیشبرد امور نیازمند شنیدن صداهای گوناگون است.

حیدری با قدردانی از روزنامه دیده بان اظهار داشت : پرداختن به تنویر افکار عمومی ، حرکت در مدار معرفت افزایی است.

 

وی افزود: یک مدت از صحنه سیاسی فاصله گرفتم اما این به معنای مرگ سیاسی نبود اما پس از آن مسئولیت حزب موتلفه اسلامی در شهرستان شهرکرد را عهده‌دار شدم و اکنون نیز چند ماهی می‌شود که به عنوان دبیرکل حزب فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه داد.

وی ادامه داد: با تجربه‌ای که از حزب موفق جمهوری اسلامی دارم و از زمان ابتدای شکل گیری در قامت یک جوان عضو این حزب شدم همواره در تشکل‌های مختلف جریان همراه و انقلابی بدون انقطاع حضور داشتم و رسما در اوج غوغسالاری اصلاح طلبان پرچم حزب موتلفه اسلامی را در شهرستان شهرکرد به پا کردم و به عنوان دبیر حزب موتلفه اسلامی در سال 76 فعالیت های سیاسی خود را پیگیری کردم.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در عمر 40 ساله حزب موتلفه اسلامی، فعالیت ‌های آن  بدون هیچگونه کج روی استمرار است.

تحزب نیاز ضروری کشور

حیدری با بیان اینکه حزب نیاز حیاتی کشور است، تصریح کرد: در نظام اسلامی، جمعیت مومنین باید متشکل شوند و بر اساس همین تفکر و آرمان‌های امام راحل حزب موتلفه اسلامی شکل گرفت 

وی با اشاره به ضرورت تشکیل حزب و تشکل‌های سیاسی به ویژه در عرصه انتخابات، یادآور شد: برای داشتن مجلس و دولت قوی باید تحزب در کشور تقویت شود چراکه مجلس شورای اسلامی در کشور در برخی مقاطع قوی نبوده و علت آن را می‌توان در این موضوع که فعالیت‌های حزبی پررنگ نبوده، مشاهده کرد.

حیدری با بیان اینکه حزب موتلفه دنبال کادرسازی است ، اظهار داشت: در همین راستا رویکرد ما باید جوانگرایی باشد که البته سازوکار خاص خود را دارد.

خیز حزب موتلفه برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این تشکل درصدد است تا فعالیت‌های خود را تنها محدود به عرصه سیاست نکند و همه شئون و وجوه زندگی را در برگیرد ، افزود: تشکل ما سیاسی است اما نمی خواهیم خود را محدود به سیاست کنیم بلکه در مقوله فرهنگی و اجتماعی نیز درصددیم تا ورود کنیم و در فربه کردن و قوت بخشیدن به اقتصاد هم برنامه داریم.

حیدری با تاکید بر اینکه قانون فعلی احزاب باید اصلاح شود، بیان داشت: در قانون فعلی احزاب ، یک نقیصه وجود دارد که احزاب را از پرداختن به کارهای اقتصادی منع کردند اما این ماده در حال اصلاح است چراکه حزب با انجام کار اقتصادی باید بتواند امورات خود را اداره کند و سرمایه لازم را کسب کند.

انتقاد به وضع موجود استان را به رییس‌جمهور منتقل می‌کنیم

وی در ادامه با اشاره به سفر پیش روی رییس‌جمهور به استان ، بیان مطالبات، دغدغه‌ها و انتقادات به وضع موجود را از مهمترین برنامه‌های این تشکیل سیاسی اعلام کرد و گفت : طرح مطالبات اساسی مردم در محضر رییس‌جمهور را وظیفه خود می‌دانیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از عملکرد مدیریت ارشد چگونه است؟ توضیح داد: بدون تردید بر عملکرد کنونی مدیریت ارشد استان و مدیران اجرایی نقدهای جدی وارد است اما به هر روی ما دولت و شخص استاندار را از خودمان می‌دانیم و به دنبال کمک و گره‌گشایی از مشکلات هستیم.

حیدری افزود: یکی از مهمترین نقصان‌های موجود در وضع فعلی ، انتصابات و عملکرد و انتظارات از مدیران اجرایی است.

وی تاکید کرد: اکثریت قابل توجهی از مدیران با گرایش‌های اصلاح‌طلبی بر مسند امور هستند در حالیکه به همه مدیران احترام می‌گذاریم اما باید پذیرفت که در حال حاضر که جریان ارزش‌گرا حاکم است ، مدیران اصلاح‌طلب تعلق جناحی و حزبی خود را دارند و کار را به سبب گرایش خود به سامان نمی‌رسانند و بی‌توجهی و بی‌مهری می‌کنند.

تمامیت‌خواه و سهم‌خواه نیستیم

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه تمامیت خواه و سهم‌خواه نیستیم اما انتخاب مدیران از جریان ارزشی یک امر بدیهی و  ضروری است  افزود : نقد جدی ما اینست که نوعی دلسردی و افسردگی در مجموعه نیروهای انقلابی شکل گرفته و ماندگاری مدیران اطلاح طلب سبب شده تا کشور از خدمات جریان ارزشی محروم بماند و همین موضوع توفیق رییس‌جمهور در دور بعدی انتخابات را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: علاوه ‌بر عملکرد ضعیف در بحث انتصابات ، در جذب اعتبارات نیز چندان قوی عمل نشده است و در نرخ بیکاری نیز وضعیت خوبی نداریم.

به گفته دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری برای اینکه از این سفر بهره لازم برده شود لازم است رییس جمهور در جریان دیدگاه‌های مختلف قرار گیرد.

حیدری افزود:  سفر رییس جمهور نباید در یک محدوده بسته و با عناصر خاص انجام شود بلکه باید با ایجاد تمهیدات و مقدمات لازم در استان با شناسایی اهل خرد، منطق، آگاهی، صاحب بینش، دردمند و دلسوز بتوانند مطالبه‌ها و حتی انتقادهای خود را به صورت منطقی، صحیح و بدون دغدغه مطرح کنند.

وی در ادامه یادآور شد : ما به عنوان یکی از احزاب سیاسی استان راضی نیستیم که رییس جمهور و هیات همراه در این سفر تنها یک صدا را بشنوند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری ، بازخورد مردم در بالا بردن محبوبیت رییس جمهور و دولت مردمی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد : ثبت و ضبط مطالبه‌های استان و پیگیری آن‌ها و همچنین شنیدن صداهای مختلف از جمله ضرورت‌هایی است که باید در این سفر به خوبی به آن پرداخته شود و نباید این شائبه وجود داشته باشد که مسئولان تنها آمدند و رفتند و این سفر برای استان هیچ دستاوردی نداشته است.

سفرهای استانی دولت موجب برکت است

حیدری با بیان اینکه در یک نگاه خردمندانه سفرهای استانی دولت موجب برکت و از ضریب بالای سودمندی برخوردار است اضافه کرد: حضور بالاترین مقام اجرایی کشور در یک استان و بررسی مسایل و مشکلات مردم از نزدیک و بدون واسطه در یک فرصت زمانی مشخص برای بهبود وضعیت استان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حضور رییس جمهور در استان‌های مختلف تفاوت و فاصله بین استان‌ها را از نظر امکانات و برخورداری مشخص می‌کند.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب سفرهای استانی است که می‌توان با تامین یک سری امکانات و امتیازها فاصله و شکاف استان‌های کم برخوردار و محروم را با استان‌های برخوردار کم کرد.

وی با تاکید براینکه باید مطالبه افکار عمومی را به سمع و نظر رییس جمهور رساند افزود: انتظار می‌رود در قالب سفرهای استانی با آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات موجود در استان برطرف شود در غیر این صورت مردم با یک امیدواری بالایی می‌آیند و نباید با سوء عمل مسئولان ناامید شوند.

سفرهای استانی نباید تنها برگزاری یک دیدار صرف باشد

حیدری ادامه داد: هدف از سفرهای استانی نباید تنها برگزاری یک دیدار صرف باشد بلکه انتظار می‌رود سفرهای استانی منتج به یک سری نتایج ملموس عینی و اثرگذار بر روند جاری مردم باشد چون محدود شدن سفرهای استانی در حد حرف و گفت وگو  باعث می‌شود که آن اثر و شیرینی خود را از دست بدهد.

وی تاکید کرد: در همین ارتباط باید مسایل کلیدی و اساسی مردم و چالش‌های پیش روی استان شناسایی و برای ارائه به رییس جمهور دسته بندی شود.

دبیر حزب موتلفه چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبه‌های سفرهای استانی دولت باید واقع‌بینانه، دقیق و به دور از هر گونه آرمان‌گرایی با اعتبار مشخص تدوین شود.

وی با تاکید بر اهمیت عنصر پیگیری افزود: باید گروه ارزیاب سفرها روند اجرای مصوبه‌ها در استان‌ها را پیگیری و رصد کنند و اجازه ندهند بعد از سفر استان تا سفر بعد دچار یک رخوت و سستی شود.

رفع مشکل بیکاری و آب مهمترین مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری 

حیدری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان راضی کننده نیست گفت: عوارض بیکاری امروز برای همه جامعه آشکار است که انتظار می‌رود این مشکل با استخدام در دستگاه‌های دولتی و یا بخش خصوصی و یا از طریق مشاغل آزاد برطرف شود.

دبیرحزب موتلفه چهارمحال و بختیاری افزود: اگر بخواهیم مانند استان‌های برخوردار شرایط مساوی و در بودجه کل کشور سهم مجزایی داشته باشیم، باید اعتبار ویژه ای برای استان‌های کم برخوردار در نظر گرفته شود تا توسعه یافتگی صورت گیرد.

وی همچنین به اشاره به مساله آب چهارمحال و بختیاری گفت: در موضوع آب منطق ما شرعی ، قانونی و عقلانی است و نگاه ما به آب نگاه اشتغال است به این صورت که اگر آب مازاد این استان به استان‌های دیگر می‌رود باید این قابلیت سودآوری نیز برای استان به دنبال داشته باشد.

حیدری بر ضرورت اجرای قانون استقلال آب استان‌ها در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: با اجرای این قانون دست پلید مافیای آب فولاد از سر این استان برداشته می‌شود.

وی در خاتمه برضرورت تعیین تکلیف مساله آب در استان چهارمحال و بختیاری و توجه به مساله گردشگری بعنوان یکی دیگر از مطالبه های مهم استان تاکید کرد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو