امام جمعه شهرکرد:

هنر نباید از آموزه های دینی فاصله داشته باشد

کد خبر: 157-970122 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1397/01/22 20:24
هنر نباید از آموزه های دینی فاصله داشته باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت یاد شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد: هنر نباید از آموزه های دینی فاصله داشته باشد بلکه باید ترویج دهنده ارزشهای اسلامی باشد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام روز چهارشنبه در جمع مسوولان فرهنگی و هنری و هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی یادآور شد: شهید مرتضی آوینی به رسالت هنری خود که ترویج ارزشها در جامعه بود عمل کرد و از جمله هنرمندان تکلیف مدار بود و باید یک الگو برای همه هنرمندان باشد.
وی با بیان اینکه هنر باید بتواند انسان را به کمال برساند تصریح کرد: هنر باید رنگ الهی داشته باشد و در همه عرصه های هنری باید به آموزه های دینی و قرآنی توجه کرد چرا که قرآن درباره تمام مسائل کلام بسیار اثرگذاری دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری هنوز در ریل اصلی خود قرار نگرفته است و باید کارش جهت دادن به هنر و هنرمند در راستای توجه به آموزه های قرانی باشد.
وی با انتقاد از کسانی که به دین اسلام تهمت تنگ نظری می زنند گفت: هنرمندان باید کسانی که اسلام را تنگ نظر می دانند خلع سلاح کنند و ظرفیت اسلام را در قابل هنر به عرصه برساند و جلو شطنیت ها را در هنر بگیرند.
نکونام به دیدار روز چهارشنبه خود با جمعی از هنرمندان رشته موسیقی نیز اشاره کرد و گفت: موسیقی در اسلام یک باب وسیع دارد و موسیقی نباید باعث آسیب رساندن به ارزشهای اسلامی و دینی شود.
به گفته وی، دشمن می خواهد با ترویج موسیقی غربی همان بلایی را که بر ' آندولس ' آوردند و باعث انحراف جامعه شدند بر سر ایران نیاز بیاورند که در این زمینه هنرمندان باید هوشیار باشند.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 11برنامه در استان برگزار شد.
حجت الله شیروانی در این نشست افزود: رونمایی از فیلم کوتاه، برگزاری میزگرد تخصصی هنر متعهد، رونمایی از کتاب، گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، نشست های تخصصی در حوزه شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی و نمایشی از جمله این برنامه هاست.
به گفته وی، 20 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و این زمان بهترین فرصت برای بررسی و بیان اندیشه های سید شهیدان اهل قلم است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو