رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال بختیاری

دست یافتن به اهداف شعار سال، تنها با برگزاری جلسات محقق نمی‌شود

کد خبر: 159-970122 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1397/01/22 20:30
دست یافتن به اهداف شعار سال، تنها با برگزاری جلسات محقق نمی‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال بختیاری با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید به فرهنگ‌سازی در حمایت از کالای ایرانی توجه خاصی شود که دست یافتن به اهداف این شعار، تنها با نشست و برگزاری جلسات محقق نخواهد شد.

حبیب‌الله وفایی 22فروردین ماه در جلسه دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... نه تنها در استان بلکه در کشور دولت به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات نیست و این امر با کمک مردم امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حمایت از کالای ایرانی، افزود: باید به فرهنگ‌سازی در حمایت از کالای ایرانی توجه خاصی شود که دست یافتن به اهداف این شعار، تنها با نشست و برگزاری جلسات محقق نخواهد شد.
وفایی خاطرنشان کرد: کالای ایرانی تولید شده توسط تولیدکنندگان باید از لحاظ کیفی با کالاهای خارجی قابل رقابت بوده و این مردم هستند که باید دولت را در راستای رسیدن به این هدف یاری کنند.
وی مشکلات اصلی در حوزه اقتصاد را معیشت مردم دانست و بیان کرد: سرانه درآمد سالانه مردم استان نسبت به کشور 55 درصد است و این امر نشان دهنده نرخ بالای بیکاری و وضعیت نامطلوب معیشت مردم استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: تقویت بخش خصوصی، اقدامات مناسب در بحث تولید، پایین آوردن وابستگی به ارز، افزایش پتانسیل‌های مربوط به وضعیت نسبی استان و افزایش کیفیت از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای رسیدن به شعار حمایت از کالای ایرانی نقش موثری خواهد داشت.
وی ادامه داد: در سال 94- 93  در حوزه دین، مذهب و مسائل مرتبط با نماز، اعتبارات تخصیص یافته به استان 15 میلیارد تومان بوده که این مبلغ در سال 95 - 96 با افزایش 87 درصدی به 28 میلیارد رسیده که از این میزان اعتبار دو تا پنج درصد از اعتبارات تملک و دارایی سرمایه استان به حوزه فرهنگ، هنر و مذهب و دو درصد(14میلیارد تومان) هم به موضوعات مرتبط با نماز در سال 96 اختصاص داده شده که از این میزان هفت میلیارد و 100 میلیون تومان به صورت مستقیم به حوزه نماز تخصیص داده شدهاست و هم‌چنین اعتبارات هزینه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه نماز بیش از 700 میلیون تومان بوده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو