در بدترین شرایط هم نباید کودکان را فراموش کرد

به مناسبت روز جهانی کودک

کد خبر: 307-990718 گروه: یادداشت
1399/07/18 16:48

این روزها که  کودکانمان مظلومانه خانه نشینی و دوری از دوستان و بازی های کودکانه را تحمل می کنند و بعلت اپیدمی و تهدید  بیماری کرونا در دستیابی به  بسیاری از حقوق و آزادیهای  مدنی ،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی خود با چالش ها و محدودیتها روبرو شده اند ،وظیفه ما بزرگترها و سازمانهایی نظیر بهزیستی و آموزش و پرورش  حساس تر بوده و در این شرایط بد نه تنها نباید از تلاش برای حمایت از حقوق کودکان غافل باشیم که جای توجه بیشتری هم دارد ،چند پیشنهاد:
استاندار محترم و مدیران کل محترم آموزش و پرورش _بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق شبکه های مجازی آموزش ،صدا و سیما و ویدیو کنفرانس ، با ارسال پیام یادآور روز جهانی کودک باشند.

_استاندار محترم و فرمانداران محترم ، در این هنگامه  اعمال محدودیتهای اجتماعی از طریق تماس تلفنی با تعدادی از کودکان، شنونده دغدغه های کودکانه آنان باشند و چه بسا بتوان مسائلی را شناخت و مرتفع نمود.
_باز از طریق همان شبکه های مجازی با برگزاری مسابقات نقاشی ونامه یا مقاله نویسی با موضوعاتی نظیر چگونه خود را در برابر کرونا حفظ کنیم ، هم روز جهانی کودک را پاسداشت وهم آموزش
موارد بهداشتی را در بین کودکان تقویت کرد.
_دستگاههای متولی حقوق کودک از طریق جلسات وبینار و با حضور روانشناسان و کارشناسان ،  اثرات قرنطینه و دوران کرونا بر کودکان را بررسی و راهکارهای گذر از این دوران و در صورت امکان تبدیل تهدیدها به فرصت  را به خانواده ها و آحاد جامعه اطلاع رسانی شود  
_هم استانی های عزیزی که قصد راهپیمایی اربعین داشتید و نشد و نیت دارید کار خیری به انجام برسانید در خربد و تامین وسایل آموزشی کودکان بازمانده از تحصیل مشارکت بفرمایید.
_در صورت انجام موارد پیشنهادی یا مشابه آن، امکان تهیه گزارشات مستند و مصور و انتقال بخشی از مسائل به مراجع کشوری و بویژه کنوانسیون ملی حقوق کودک  وجود دارد . و انشالله با   پیگیری و همکاری آنان بتوان در تامین وسایل آموزشی کودکانی که از آموزشهای مجازی شبکه شاد بازمانده اند،قدم برداشت.
در پایان یادآور می شود پرداختن و گفتن از حقوق و آزادیهای کودکان در روز جهانی کودک و رنگ و لعاب گرفتن فضای عمومی جامعه از موضوعات مربوط به آنان ،از مهمترین حقوق کودکان است.

 روز جهانی کودک مبارک


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو