سایه زباله بر سر مردم شهرکرد - چه کسی پاسخگوست ؟

کد خبر: 315-990723 گروه: یادداشت
1399/07/23 20:48

وقتی کرونا عرصه را بر این مردم تنگ کرده است و هر روز قربانی میگیرد منطقی است مسئولین تمام و سعی و تلاششان را بکار ببرند تا از عواملی که باعث میشود کرونا گسترش یابد جلوگیری کنند اما وقتی میشنوی  شهرداری شهر که مسئول نظافت و جمع آوری زباله هاست خودش به گسترش بیماری کمک میکند جای حرفی و سخنی  نمیماند !!

تجربه نشان داده ادارات و دستگاههایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند اگر دچار #سیاست_زدگی و عرصه تفکرات #جناحی و .. قرار گیرند این مردم آن شهر یا منطقه هستند که در نهایت ضرر میکنند .

با مقدمه بالا وارد اصل موضوع میشوم ، مدتیست خبرها و  تصاویر متعددی  از نحوه جمع آوری زباله در شهرکرد به روزنامه دیده بان رسیده است که ظاهرا حکایت از مشکلات و مسائلی در انتخاب  پیمانکار جمع آوری زباله در شهرکرد دارد . شاید قبلا دیده باشید زباله ها در ساعت معینی از شب و با خودروهای مخصوص جمع آوری و به محل تعیین شده منتقل میشد اما چندیست که  نظم خاصی در جمع آوری دیده نمیشود و انگار خبری از آن خودروهای مخصوص جمع آوری زباله در شهرکرد نیست .!!

نمیتوان کتمان کرد که استان چهارمحال و بختیاری  درد مدیریتی ندارد و مدتهاست  از ضعف مدیریت در بیشتر بخش ها  رنج میبرد اما وقتی شهردار مرکز استانی که  توسط منتخبین مردم یعنی شوراهایی فعال و پاسخگو انتخاب میشود انتظار میرود لااقل در خدمت رسانی به مردم و بخصوص در شرایط فعلی که عرصه بر کادر پزشکی تنگ شده است شاهد زخم های زیست محیطی بر چهره شهر و مردم معصومش  نباشیم .

روزنامه دیده بان بعنوان نماینده افکار عمومی از شهردار و شورای_شهر سوال میکند ؛

علت این آشفته بازار جمع آوری زباله با ماشین های خاور اجاره ای چیست ؟

علت تغییر و لغو قرار داد پیمانکار جمع آوری زباله  و تاخیر های صورت گرفته در انتخاب پیمانکاری دیگر  با امکانات و تجهیزات  نا مناسب چه میتواند باشد ؟

وقتی شهرداری شهرکرد با درآمد کم و هزینه های زیاد نیاز به صرفه جویی در بسیاری از هزینه ها دارد  توجیه  تصمیم گیران برای انتخاب پیمانکار جدید با قراردادی فاحش نسبت به پیمانکار قبلی چه میتواند باشد ؟و سوالهای متعدد دیگر که اگر پاسخی قانع کننده دریافت نکردیم مطرح خواهیم کرد .روزنامه دیده بان با توجه به تصاویر  رسیده به این رسانه  از #شهردار  شهرکرد و #شورای_شهر درخواست میکند ضمن شفاف سازی دقیق این موضوع پاسخ دهند ؛

معضل جمع آوری زباله چرا و کی شروع شد ؟

روند انتخاب پیمانکار چگونه پیش رفت یا میرود  که برخی شرکت ها از ورود به مناقصه انصراف دادند ؟

و از همه مهمتر مشخص نمایند تکلیف مسئله جمع اوری زباله های  شهر شهرکرد کی روشن میشود که مبادا شاهد بروز مشکلات زیست محیطی برای شهروندان شهرکردی باشیم . منتظر پاسخ مسئولین مربوطه هستیم


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو