مرغ . .!!

کد خبر: 379-990925 گروه: یادداشت
1399/09/25 22:19

چون این روزها خیلی‌ها حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند یک راست میروم سر اصل مطلب؛

همانطور که اطلاع دارید  کشتارگاه‌های مرغ در استان مرغ پرورشی مرغداری‌ها را  برای کشتار و بسته‌بندی و عرضه به بازار ارایه می‌ کنند .
مرغی که در این کشتارگاه‌ها آماده شده تا به‌دست مصرف‌کننده برسد باید علاوه بر #سالم و #بهداشتی بودن دارای وزن مشخص و #بدون_احشای_داخلی_بدن مرغ باشد.
شنیده‌های ما حکایت از این دارد #سهوا یا #عمدا و یا عدم نظارت دقیق دستگاه‌هایی همچون #جهاد_کشاورزی استان، امور #دام و #دامپزشکی_استان باعث شده کشتار مرغ از ابتدا تا بسته‌بندی به‌صورت سنتی انجام می‌شود .
شاید سوال کنید عیب کار چیست؟
وقتی مرغ به‌خوبی تمیز نشود، وقتی دل و روده و ... مرغ کامل تخلیه و برداشته نشود، وقتی مرغ طی فرایندهای سنتی آب گرفته شده و کاملا سنتی سرد شود ، و در نهایت به‌جای اینکه  پلاستیک بسته‌بندی پانچ شود  تا آب اضافی از ته بسته خارج شود ولی پانچ نمیشود و.. آیا مرغی که مصرف میکنیم سالم و بهداشتی  است ؟ آیا ما هزینه واقعی گوشت مرغ خالص را پرداخت میکنیم ؟!!
شاید اطلاع ندارید اما ما #شنیده ایم  در کشتارگاه‌ها طبق برآورد ما حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم در هر قطعه مرغ ، وزن بیشتری ناشی از پیش‌معده، ته‌روده و خون‌آبه اضافه  وجود دارد  و تحویل مصرف کننده بی‌نوا می‌گردد که هم از نظر بهداشتی ایراد داشته و سلامت مصرف کننده را به خطر خواهد انداخت و هم می‌توان گفت نوعی کم‌فروشی و اجحاف در حق مصرف کننده خواهد بود.
و اما قسمت جالب این ماجرا؛
طبق آماری که به دیده‌بان رسیده است در ۸ ماهه اول سال جاری حدود ۷ میلیون قطعه مرغ تولید و روانه بازار شده است ، اگر این مقدار را در ۱۵۰ گرم ضرب کنیم جمعا حدود ۱۰۵۰۰۰۰ کیلو معادل ۱۰۵۰ تن می‌شود که اگر هر کیلو مرغ را میانگین ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم در طی ۸ ماه سال جاری مبلغ ۲۱ #میلیارد_تومان از جیب من و شما مصرف‌کننده کم و به جیب #عوامل_کشتار مرغ رفته است.!!
#نتیجه کلام اینکه؛
از #دادستان محترم استان به‌عنوان مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم از لحاظ بهداشتی و همچنین حمایت از مصرف کننده به موضوع ورود نمایند تا به سلامت مردم خدشه‌ای وارد نشود.
و اما از دستگاه‌های #جهاد_کشاورزی استان و #سازمان_دامپزشکی درخواست می‌کنیم پاسخ دهند؛
#اولا دلیل اینکه خط دوم کشتارگاه‌ها که با سیستم‌های جدید و بروز فعالیت می‌کنند چرا در استان ما تاکنون استفاده نشده است؟
#ثانیا آیا وام و تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار نگرفته یا برخی عمدا از راه‌اندازی خط دوم به دلیل سود و منفعت شخصی استقبال نکرده‌اند؟!!
پاسخ شفاف #مدیران_محترم دستگاه‌های مربوطه ، نشانه احترام به افکار عمومی است . منتظر پاسخ آنان هستیم.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو