سیاست پدر و مادر نمیشناسد !!

کد خبر: 434-991113 گروه: یادداشت
1399/11/13 20:18
سیاست پدر و مادر نمیشناسد !!

این جمله را بعید میدانم کسی در این مملکت نشنیده و یا بر زبان نیاورده باشد .

سیاست مقوله ای بسیار #عجیب و پیچیده است ، برخی بزرگان ورود به میدان سیاست را ،  کار کردن در #انبار_باروت  تشبیه کرده اند ، یعنی اولین خطا #مساوی است با  #آخرین خطا و ....
وقتی خبر دیدار اعضای #طالبان با مقامات سیاسی کشور رسانه ای شد یادم به شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان افتاد که شهادتش روز خبرنگار را در تقویم این کشور ثبت کرد .
#سوال اینجاست  چه شد طالبان که روزی دشمن ما بود و #دیپلمات های ما را به شهادت رساندند و روزی که به مرزهای شرقی کشور در حال نزدیک شدن بودند و حتی نیروهای نظامی ایران  آماده مقابله با آنان تا عمق کشور همسایه شده بود اما در ناباوری تبدیل شدند به برادران طالبان ؟!!
چه شد طالبان از دشمن به دوست تبدیل شد ، چه شد عراق به کشور برادر تغییر کرد ، چه شد شوروی که روزی قسمت هایی از کشور ما را با معاهدات ننگین ۹۹ ساله گرفت امروز شدند کشورهای دوست و برادر ؟!!
آیا جمله #چرچیل که گفته بود ؛ در سیاست دوستی یا دشمنی دائمی نداریم بلکه #منافع_دائمی داریم پس از ۴۰ سال این جمله الگوی سیاستمداران ما قرار گرفته است ؟!!
نمیدانم شاید روزی را شاهد باشیم که با گروه متحجر طالبان که دستشان به خون بسیاری از مردم کشورشان آلوده است  برادر خوانده شویم !
سخن آخر اینکه ؛ اگر پس از چهار دهه  عقلای این مملکت به این نتیجه رسیده اند که بفکر منافع کشورشان باشند تا دوست و دشمنی دائمی ، میتوان به آینده این سرزمین امیدوار بود  !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو