شایعات و شفاف سازی مدیران

کد خبر: 555-00421 گروه: یادداشت
1400/04/21 21:26
شایعات و شفاف سازی مدیران

گاهی در فضای رسانه ای و مطبوعاتی ادعاهایی  می‌شود که در فلان اداره #تخلف شده و..
پخش شایعه و یا ادعاهایی توسط برخی  افراد در فضای مجازی و رسانه ای ،  امریست عادی و طبیعی که باید زود به آن پاسخ داده شود .  اما وقتی دستگاه مربوطه و بخصوص #روابط_عمومی دستگاه که وظیفه #رصد و #تحلیل اخبار را دارد  در ارائه پاسخ و شفاف سازی #تعلل کند باعث دامن زدن به شایعات بیشتر شده که باید کارتان را رها کرده  و درگیر پاسخ دادن به شایعات و دستگاه‌های نظارتی و مسئولین ارشد شوید .

 نگارنده که چند صباحی #مسئولیت روابط عمومی آب منطقه ای استان را برعهده داشته  #بمحض دریافت مطلبی #انتقادی فورا نسبت به #تهیه پاسخ اقدام و ضمن #هماهنگی با مدیر فورا #جوابیه صادر میکردم.
متاسفانه دیده می‌شود برخی مدیران هیچ #ارزش و #جایگاهی برای روابط عمومی شان قائل نیستند و شوربختانه اینکه بسیاری از مدیران  خودشان را در هر تخصصی از جمله روابط عمومی #صاحب_نظر دانسته و حتی در مقابل انتشار سوال و انتقادات در رسانه ها  به روابط عمومی هایشان  #توصیه به #سکوت می‌کنند و یا اینکه  برای افکار عمومی ارزشی قائل نیستند که بخواهند شفاف سازی نمایند  !!
✍️ ضعف #سواد رسانه ای مدیران ، #ضعف کارشناسان روابط عمومی در تهیه پاسخ و اطلاع رسانی #بموقع ، #ترس برخی روابط عمومی ها از #اخم و #ترش_رویی مدیران باعث شده است خدمات دولت ها به درستی دیده نشود و این دستگاه‌ها #سیبل حملات رسانه ای قرار گرفته  و جایگاهشان در افکار عمومی تضعیف گردد .

? برخی دوستان روابط عمومی گاهی  #سوال میکنند #راهکار چیست ؟

? چند راهکار که حاصل #تجربه اندک  چندین ساله ام هست تقدیم میکنم??

✅  سواد و اطلاعات خودتان را در حوزه روابط عمومی بالا ببرید .

✅  با توجه به اینکه روابط عمومی دست راست مدیر است سعی کنید با مشاوره درست و واقع بینانه اعتماد مدیرتان را جلب کنید .

✅   با #رصد فضای مجازی ، مطبوعاتی و رسانه ای استان اخبار و اقدامات دستگاه #متبوع خود را در اختیار #رسانه های تاثیر گذار و #مهم قرار دهید .

✅ اطلاع داشته باشید کار در روابط عمومی یعنی کار شبانه روزی نه کار تا تایم اداری . اگر روحیه و انگیزه این شغل را ندارید بخودتون سخت گرفته اید دنبال رفتن از این واحد باشید .

✅ رسانه های قدر و صاحب قلم را در کنار خود داشته باشید و از مشاوره آنان بهره مند شوید .

✅ اگر مدیرتان بحث هزینه را در تعامل با رسانه ها پیش می‌کشد بدانید اگر بخواهند می‌توانند راه قانونی پرداخت هزینه را پیدا کنند کافیست بخواهند .

✅  اگر تمام سعی و تلاش خودتان را کردید ولی پاسخ مثبتی از مدیرتان در راستای تعامل با رسانه ها دریافت نکردید خودتان را دارید اذیت می‌کنید پس مثل من #استعفا دهید و خودتان را از نیش این و آن خلاص  و به زندگیتان بچسبید !!
#روابط_عمومی
#ضعف_در_پاسخگویی
#شایعه_انتقاد
#ضعف_سواد_رسانه_ای_مدیران
#دیده_بان

? اگر موافق مطلب بالا هستی بفرست برای مدیرتان ?

                                         " طهماسبی "


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو