هوای پاک حق کودکان است

کودکان و نوجوانان در سه شنبه های بدون خودرو

کد خبر: 68-960524 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1396/05/24 18:14
کودکان و نوجوانان در سه شنبه های بدون خودرو

اعضای مراکز کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری به جمع دوستندارن محیط زیست در طرح مردمی سه شنبه های بدون خودرو پیوستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون از پیاده روی کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری فرادنبه و گهرو در حمایت از طرح مردمی سه شنبه های بدون خودرو خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه  فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی شکل بگیرد افزود: در این طرح کودکان و نوجوانان با پیاده روی در معابر شهر و دوچرخه سواری به جای استفاده از خودرو حامل پیام حفاظت از محیط زیست خواهند بود و ضمن اینکه برای خودشان نیز این مورد تبیین خواهد شد بار دیگر حمایت از این منابع طبیعی را به جامعه یاد آوری خواهند کرد.

رحیمی افزود: با توجه به اینکه پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو یکی از فراگیر ترین و بهترین پویش های کشور بوده است و استان چهار محال و بختیاری نیز از ماه گذشته به این پویش پیوسته است کانون نیز تصمیم را بر آن داشته تا در کنار فعالیتهای خود در راستای محیط زیست، کودکان و نوجوانان را نیز با این پویش همراه کرده و زمینه ی ارتقای آگاهی خانواده ها را از طریق فرزندانشان ایجاد کند.  

مدیر کل کانون: ارتقای سلامت جسمی و افزایش نشاط و شادابی در بین کودکان و نوجوانان افزایش فعالیت های ورزشی، توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری و ... را از اهداف اجرای این طرح در مراکز کانون عنوان کرد. .

گفتنی است: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو از اراک و توسط محمد بختیاری استارت زده شد، که تحولات جدی در رفتار محیط زیستی رهبران شهری ایجاد کرده که مهم‌ترین دستاوردهای این پویش عبور از مرحله بیان مسئله و ایجاد تغییر رفتار مسئولین و مردم بوده است.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو