در دیدار مدیرکل دامپزشکی با مدیرکل دیوان محاسبات استان عنوان شد:

اکثر خدمات دامپزشکی به دامداران رایگان است

کد خبر: 71-960524 گروه: اخبار روابط عمومی ادارات
1396/05/24 18:30
اکثر خدمات دامپزشکی به دامداران رایگان است

مدیرکل دامپزشکی به همراه رئیس امور مالی، رئیس امور اداری و مسئول روابط عمومی با مدیرکل دیوان محاسبات دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: دامپزشکی استان دستگاهی است کاملا" حاکمیتی و تنها بخشی از آن که حاکمیتی نیست به بخش خصوصی برون سپاری شده است.

دکتر عبدالمحمد نجاتی گفت: با توجه به سختی کار در دامپزشکی متاسفانه فقط کنترل بیماری ها مقدور است و ریشه کنی بیماری ها بسته به همکاری دستگاه هایی است که با دامپزشکی در ارتباط هستند.

دکتر نجاتی بیان داشت: تقریبا" صد در صد وظایف دامپزشکی حاکمیتی است و برای دامداران رایگان انجام می شود و در صورتی که دستگاه های مرتبط همکاری نکنند خسارات اقتصادی فراوانی به قشر دامدار و به تبع ان به جامعه وارد می شود.

وی در باره کشتار غیر مجاز و آلودگی های زیست محیطی که ایجاد می کند گفت: آلودگی های زیست محیطی باعث شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام که تقریبا" 800  نوع هستند می شود.

در ادامه دیدار مدیرکل دیوان محاسبات نیز ضمن تقدیر از کار دامپزشکی مدیران کشور را سرمایه های کشور دانست که نظام جهت تربیت آن ها و پیشبرد اهداف از حیث علمی و تجربی هزینه پرداخت نموده و نباید به راحتی آن ها را از دست داد.

مهندس غفاری گفت: به دلیل اینکه دیوان محاسبات دستگاه نظارتی است هیچ گاه نظارت را تعطیل نمی کند.

مدیرکل دیوان محاسبات در ادامه افزود: هرجایی که نظارت خوب باشد توسعه نیز ایجاد خواهد شد و این به شرطی است که مخل کار دستگاه های دیگر نشود و در مسیر قانونی قدم بر داریم.

وی اصلاح و سالم سازی را مهم دانست و گفت: این موارد می تواند باعث حل مشکلات شود.  


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو