انتصابها . ‌ . !!

کد خبر: 713-01104 گروه: یادداشت
1400/11/04 21:10
انتصابها . ‌ . !!

آیا مدیریت ارشد استان ضرورتی برای تسریع در تغییرات مدیران کل می‌بیند؟ آیا این موضوع واقعا مهم است که زمان و انرژی برای آن صرف کرد ؟ آیا کسانی که در انتصابها نقش دارند ریل درستی پایه گذاری کرده اند که انتصاباتشان بی عیب باشد ؟ اینها ودها سوال دیگر را شاید شما هم روزانه بشنوید یا شنیده باشید.

شنیده می‌شود قدم‌های سنگینی برای ایجاد تغییرات مدیریتی در استان برداشته شده است . دیده بان وظیفه خود می‌داند نظرات نخبگان ، دلسوزان و صاحب‌نظران را به طرق مقتضی به هرم بالای قدرت برساند .

اکنون ذکر چند نکته را لازم و ضروری دانسته و امید است که مد نظر قرار گیرد ؛

اولا ؛ تصمیم گیران در انتصابات تامل بیشتری داشته و از کارشناسان و نخبگان نظر مشورتی بگیرند .

دوما ؛ فضا و ساز وکاری معرفی و ایجاد شود که دغدغه مندان و دلسوزان بتوانند نیروهای توانمند و کارآمد و متخصص را معرفی و پیشنهاد نمایند .

سوما ؛ اگر برای انتصاب مدیری در دستگاهی تصمیم گیری می‌شود حتما نظر کارشناسان و کارکنان با سابقه آن دستگاه نیز اخذ شود .

چهارم  ؛ انتصابات مدیران نباید طوری باشد که این فکر تداعی شود که از نظرات صاحب‌نظران استفاده نگردیده و فردی معرفی شود که با سیستم ناآشنا و بخواهد با آزمون و خطا مدیریتش را پیش ببرد که این امر باعث بی انگیزگی و تنش در مجموعه خواهد شد .

پنجم ؛ انتصابات حاشیه دار باعث نگرانی و سرخوردگی دلسوزانی می‌شود که در حاشیه خواهند نشست و منتظر عاقبت تلخ انتصابات مسئله دار بمانند !!

نگارنده معتقد است : هر کس دلسوز این  سرزمين و این انقلاب است نباید صحنه تحولات سیاسی و اجتماعی را خالی کند ، اگر شرایط بدرستی پیش نرفت هر کس به سهم خود باید هشدار دهد ، البته لازم به ذکر است هنوز زود است در مورد انتصابها نظر داد چون بسیاری در حد گمانه زنی است و باید حداقل ۱۵ انتصاب انجام شود تا بتوان ارزیابی درستی و دقیقی ارائه کرد ولی تجربه این چند سال می‌گوید اگر انتصابی مسله دار انجام شود تبعات و تنش های کوتاه مدت و بلند مدت آن جبران پذیر نخواهد بود  .

سخن آخر اینکه خوشبختانه یا شوربختانه در این استان هر اقدامی بدون حرف و حدیث نبوده است . لذا پیشنهاد میکنم ؛ در انتصابات تامل ، تفکر  و مشورت همراه با شفافیت با دلسوزان انجام شود تا حمایت اکثریت را در پی داشته باشد .

هدفم از نوشتن این یادداشت این بود ؛ حدودا ۲ سال پیش در دیدار خصوصی با مسئولی ، از برخی انتصابات در استان انتقاد کردم که ایشان پاسخ دادند ؛ کمیته ای در مورد انتصابات تصمیم گیری می‌کنند نه من . پاسخ  دادم ؛ مسئول و پاسخگو به افکار عمومی طبق قانون شما هستید نه کمیته و این ضعف شماست !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو