وظیفه روزنامه نگار !!

کد خبر: 917-10807 گروه: یادداشت
1401/08/07 19:08

بعنوان یک روزنامه نگار حق دارم بنویسم ، تحلیل کنم ، نقد کنم و حتی نقد شوم و افکار عمومی را در جریان اوضاع و احوال مملکت  بگذارم .

اعتراف میکنم رسانه های فارسی زبان گوی سبقت را از ما رسانه های داخلی ربوده اند .

به لیست رسانه های دارای مجوز در سامانه رسانه های کشور نگاه کنید خواهید دید هزاران رسانه از جمله خبرگزاری ، روزنامه ، پایگاه خبری و.. مجوز انتشار دارند اما در این جنگ ترکیبی تمام عیار ، در مقابل سه شبکه بی بی سی و سعودی اینترنشنال و من و تو در حال شکستیم ،

چرا ؟؟

چون قطر با آن کوچکی اش فهمید جنگ قرن حاضر ، جنگ رسانه است و شبکه الجزیره را تاسیس کرد اما ما با شصت شبکه تلويزيوني هنوز نفهمیدیم .

چون دنیا فهمید برای تاسیس یک شبکه خبری قدرتمند ، نیاز به خبرنگاران و روزنامه نگاران حرفه ای دارد اما ما هنوز بر اساس رابطه و فامیل و جناح بازی نیرو جذب و شبکه راه اندازی می‌کنیم و حرفه ای ها را فراری می‌دهیم.

چون دنیا فهمید برای بدست گرفتن افکار عمومی باید رسانه هایی شفاف ، جسور ، حرفه ای و سریع در انتقال اخبار داشت اما ما هنوز نفهمیدیم و رسانه را ستون پنجم دشمن میدانیم .

چون دنیا دست رسانه ها را برای مبارزه با فساد بازگذاشت و از خبرنگار و رسانه دفاع تمام قد کرد اما ما رسانه را مجبور به خودسانسوری و از میرزابنویس تقدیر کردیم  و انواع خط قرمز و مانع سر راهش قرار می‌دهیم.

و ....

میخواهم بگویم ؛ همانطور که افرادی در خارج از کشور تحصیلات فنی ، مهندسی ، پزشکی و.. می‌کنند و به کشور برمی‌گردند و شاغل می‌شوند آیا جرم است روزنامه نگار هم در کشورهای دیگر بیاموزد و در کشورش حرفه ای کار کند ؟
تا وقتی ندانید کار روزنامه نگار نوشتن وقایع است ، تا وقتی ندانید وظیفه رسانه انتشار سریع و شفاف خبر است ، تا وقتی ندانید مخاطب است که رسانه مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند نه حکومت ،  تا وقتی ندانید بجای فشار به رسانه باید فشار را به مسئولان بیاورید تا عملکردشان را اصلاح کنند باید قبول کنیم که در جنگ رسانه هم شکست خوردیم و روز به روز سرمایه اجتماعی مان را از دست داده و می‌دهیم.
?جاسوسی و خیانت به کشور توسط هر کسی در هر شغلی را محکوم میکنم ، ولی آنچه میبینم این است که دیواری کوتاه تر از رسانه و خبرنگار در کشور وجود ندارد !!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو