حرف درمانی را بس کنید !!

کد خبر: 957-10919 گروه: یادداشت
1401/09/19 18:37
حرف درمانی را بس کنید !!

تعطیلی تعدادی از مغازه های سطح شهر ، پلمپ تعدادی مغازه توسط دستگاه‌های نظارتی ، سردرگمی مغازه داران شهرکرد از اینکه نمیدانند مغازه شان را ببندند یا باز کنند بهانه این یادداشت است که بنابه خواست تعدادی از بازاریان نوشتم .

 

?زمان در حال سپری شدن است و روز به روز اقتصاد کشور و جیب مردم آشفته و  متلاطم می‌شود و اگر بگویم اوضاع در حال وخیم تر شدن است و قهری عمیق در جامعه در حال رخ دادن است شاید اشتباه نگفته باشم .

?آنچه از کف جامعه و رصد اخبار رسانه ها دارم میگوید ؛ سخنرانی و بازی با کلمات دیگر جواب نمیدهد ، تهدید دیگر رنگ باخته است ، دیوار ترس فرو ریخته ، خشم تلنبار شده این سالها هر روز به طریقی در حال بروز است و التیام نمی یابد ، تخم تنفر و نفرت بر روح و روان این جامعه پاشیدن گرفته و پایانی ندارد و متاسفانه هیچکدام از طرفین ، دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد و رفتار معقولانه ای را  شاهدش نیستیم .

?از آنجائیکه رسانه وظیفه دارد مشکلات را ببیند و صادقانه منعکس و به گوش مسولین برساند با نوشتن این مطلب میخواهم بگویم ؛ آرامش با ایجاد رعب و تنفر سازگار نیست ، همه باید در حد توان آرامش را به جامعه تزریق کنیم ، حرف معترضین باید شنیده شود ، گفتگو و مناظره ای که خروجی و تغییری در پی نداشته باشد تبدیل به آتش زیرخاکستر می‌شود ، حواله کردن تغییرات به پس از ایجاد آرامش ، معترضین را قانع نکرده و نمی‌کند و...

?نتیجه اینکه ؛ هنوز برخی شیپور را از سر گشادش می‌نوازند و انگار متوجه نیستند مملکت آبستن حوادث غیرقابل پیش بینی است و با سخنرانی و بیانیه اوضاع را ملتهب می‌کنند. درست است جامعه به سطحی از پختگی در زمینه سواد رسانه ای رسیده که براحتی فریب فراخوان های معاندین را نخورند اما اگر نارضایتی از وضع موجود بیش از این ادامه پیدا کند و قشر خاکستری جامعه وارد صحنه شود نه از تاک خبری خواهد بود نه از تاک نشان !!!


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو