از نظارت تا مداخله؛ نمایندگان از جان انتصابات چه می خواهند؟!
سندرم مداخله در انتصابات از جمله بیماری های شایع میان نمایندگان است به نحوی که برخلاف اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و نیز اصل تفکیک قوا و علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری ، میل به مداخله در انتصابات قوه مجریه ، هنوز در میان بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیت و کیفیت مختلف ، شیوع دارد.
بدیهی است که هر فردی با مطالعه وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی و قانون آیین نامه داخلی مجلس ، به این نتیجه نمی رسد که مداخله در انتصابات از جمله وظایف ایشان باشد و حتی در بحث نظارت نیز ، ساز و کار تعریف شده ای از جمله ، تحقیق و تفحص ، طرح سوال ، کمیسیون اصل نود نیز وجود دارد که منصرف از اعمال آن توسط احدی از نمایندگان است و صرفا نماینده می تواند آن را از مجاری مربوطه مطالبه کند با این وجود پس از روی کار آمدن نمایندگان و یا تغییر دولت ها ، نقش پر رنگ این مقامات سیاسی ، به طور سلبی و ایجابی در انتصابات را نمی توان انکار نمود.
در حال حاضر نیز پس از انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال بختیاری ، نماینده ای ، کمر همت محکم و در سودای تغییر انتخاب نماینده عالی دولت در استان ، مشغول رایزنی در تهران است!!! و مشخص نیست صلاحیت این امر و مداخله در امور قوه مجریه چگونه آن هم علیرغم تحذیر مقام معظم رهبری به وی اعطا شده که توهم مداخله در امور انتصابات را برای خود تسهیم کرده است؟!!!
بدیهی است قطع نظر از آنکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در انتصابات هیچ جایگاه قانونی ندارند اما انتظار است دستگاه های نظارتی از جمله هیات نظارت ذیل شورای نگهبان در استان ها ، چنین جریاناتی را رصد و در زمان تشخیص صلاحیت ایشان ، مد نظر قرار دهند و از سوی دیگر نماینده عالی دولت در استان متاثر از این دسته پیگیری ها نشده و برای تعالی و راهبری استان بر انتصابات صحیح خود ، پای فشاری نماید که البته تاکنون چنین بوده است ، روزنامه دیده بان در صورت دریافت گزارشات مجدد از دخالت نمایندگان در انتصابات این موضوع را در سطح ملی رسانه ای خواهد کرد !!
انتهای پیام / روزنامه دیدهبان زاگرس