میزهای خالی از خدمت !!

کد خبر: 2057-31030 گروه: یادداشت
1403/10/30 19:22
میزهای خالی از خدمت !!

در شماره نخست این مطلب به سرنوشت نافرجام نامه‌ها و مشکلاتی که مردم استان به میزهای خدمت مستقر در مصلاهای نماز جمعه عرضه می‌دارند پرداخته شد و عنوان شد که این میزهای به اصطلاح خدمت نه تنها خدمتی به مردم ارائه نمی‌کنند بلکه با ناکارآمدی موجود و سازوکار نامناسبی که برای پیگیری مردم به کار گرفته شده است وجاهت مصلاها و مساجد نیز را زیر سوال می‌برد چنانکه تصاویر موجود نشان می‌دهد مردم استقبال خوبی از این میزهای خدمت نکرده‌اند، مضاف بر اینکه این شبهه نیز شکل می‌گیرد که تعداد اندک مراجعه‌کنندگان به میزهای خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه نشانه تعداد اندک نمازگزاران جمعه است و این گزاره خوبی برای استان نیست.

برخی از صاحب‌نظران براین معتقدند که اگر میزهای خدمت در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی تقویت شود و نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت آنها انجام گیرد، رسیدگی به امور مردم بهتر انجام می‌گیرد و لازم نیست وقت و هزینه‌ بیشتری برای برپایی میزهای خدمت در محل نماز جمعه صرف شود و در مقابل کاری هم از پیش نرود.

اینکه مدیران و مسئولان نظام باید مردمی باشند و در دل مردم حضور پیدا کنند و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی و دستور رفع آن را بدهند امری پسندیده است که باید تقویت هم شود اما گزارش‌های موجود حکایت از آن دارد که میزهای خدمت در محل اقامه نماز جمعه تنها نمایشی از خدمت است و در عمل موثر نبوده است که در غیر اینصورت از مدیرکل بازرسی استانداری تقاضا می‌شود با ذکر مصداق و مثال عنوان کند در مدت سه سال اخیر چه تعداد از مشکلات مردم برطرف شده است.

سیستم‌هایی که در مصلاهای نماز جمعه مستقر می‌شود به سامانه مرکزی دستگاه مربوطه متصل نیست و برای پیگیری آن باید توان و انرژی مضاعفی به کار گرفته شود و این موضوع سرعت پیگیری حل مشکلات مردمی را کُند می‌کند و این در حالیست که به سبب عملکرد ناموفق این طرح، دیگر استقبالی از آن نمی‌شود و تعداد مراجعه‌کنندگان روز به روز کمتر شده و در این میان آن کارمندی که از روز تعطیل خود و خانواده‌اش زده تا در میزهای بدون مراجعه‌کننده حاضر شود از همه بیشتر متضرر می‌شود.

از نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تقاضا می‌شود تدبیری اندیشیده و دستور جمع‌آوری میزهای خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه را صادر کرده و در قبال آن از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بخواهد که رسیدگی به مشکلات مردم با سازوکار جدیدی و در همان دستگاه اجرایی پیگیری شود تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده و هم روال کار سرعت بیشتری به خود گیرد و از این طریق در امور مردم بیش از گذشته گره‌گشایی شود.

 


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو