افتتاح 14 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه فجر

کد خبر: 1036-11026 گروه: اخبار
1401/10/26 10:58
افتتاح 14 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه فجر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد تومان در استان تکمیل و آماده افتتاح شده است.

به گزارش دیده بان، سجاد رستمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح‌ها در بخش‌های صنایع غذایی، کانی‌های غیرفلزی، محصولات بهداشتی و صنایع شیمیایی است.

وی ادامه داد: این طرح‌های آماده افتتاح در استان برای ۱۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این طرح‌ها که در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، سامان و بن واقع شده است در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است، افزود: از این تعداد ۴۰۰ مورد آن بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی جدید سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت این استان در تولید صنایع شاخص صنعتی در کشور، تصریح کرد: این استان هم‌اکنون به‌عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های گالوالوم کشور، تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه خودرو خاورمیانه و دارنده نخستین مرکز خصوصی پرتودهی گامای خاورمیانه مطرح است و تنها تولیدکننده شیرخشک نوزاد با برند ایرانی، تنها تولیدکننده مخازن گاز مایع ال. پی. جی (LPG)، نخستین و تنها تولیدکننده صنایع آزمایشگاهی مجازی در ایران، تنها تولیدکننده قطعات پلیمری خودرویی کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده موکت و کف‌پوش خودرویی ایران در این استان فعالیت دارد.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو