ارائه 59 خدمت توانبخشی از سوی بیمه سلامت

کد خبر: 971-10928 گروه: اخبار
1401/09/28 22:13
ارائه 59 خدمت توانبخشی از سوی بیمه سلامت

 

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: طی تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی مقرر شده تا بیمه سلامت 59 خدمت توانبخشی را تحت پوشش قرار دهد که تاکنون 2 هزار و 600 نفر به این بیمه معرفی شده است.

 

به گزارش خبرنگار دیده‌بان، علیرضا اصغرزاده عصر دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی شورای اطلاع رسانی استان ارائه خدمت به بیماران خاص و صعب العلاج را از دیگر خدمات این بیمه اعلام کرد و افزود: در همین راستا  تاکنون چهار هزار و 77 بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان شناسایی و زیر پوشش این بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین 200 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات کم بهره به پنج هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص به استان اختصاص داده شده است.

اصغرزاده تصریح کرد: پیش از این تنها پنج دسته از بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و ام اس زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشتند اما در دولت سیزدهم تعداد بیشتری بیماری از جمله بیماران عصبی مزمن و اوتیسم به بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پرونده یکسری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح هستند نیز در کمیته بیمه سلامت مطرح و با تایید کارشناسان این بیماارن نیز از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار می‌شوند.

اصغرزاده با بیان اینکه تمامی خانوارهای سه دهک نخست استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: یکی از خدمات دولت سیزدهم، تحت پوشش قرار دادن مردم ساکن در مناطق محروم است که در همین راستا تا امروز 2 هزار و 600 نفر بیمه رایگان شده‌اند.

وی به اقدامات بیمه سلامت در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: انعقاد قرارداد با مطب‌های مامایی، پرداخت سهم ارز ترجیحی و زیر پوشش بیمه قرار دادن مادران باردار تا 2 سال و فرزند آنها تا پنج سالگی از جمله این برنامه‌هاست.


انتهای پیام / روزنامه دیده‌بان زاگرس
دیده‌بان زاگرس امروز
آرشیو

یادداشت
آرشیو